Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME OPEN új képzése
A fenntartható vállalkozásfejlesztés üzleti hatékonyságáról kaphatnak új és korszerű képet a résztvevők a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World’ tanfolyamán, melyet szeptember 12–17. között rendeznek meg. A MOME OPEN angol nyelvű képzése olyan valódi stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatóság nem csupán üres marketingüzenet, hanem valós üzleti eredményekhez vezet.
Számos nemzetközi tanulmány mutat rá, hogy hiába helyezik egyes nagyvállalatok kommunikációjuk középpontjába a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikat, a valóságban ez sok esetben csak a fogyasztó megtévesztésére szolgáló greenwashing reklámstratégia. Mindeközben azok a cégek, akik ténylegesen üzleti stratégiaként tekintenek a fenntarthatósági szempontokra, a pozitív társadalmi és környezeti hatás mellett üzletileg is nyereséges modellt tudnak felépíteni.
“Az elmúlt ötven évben a legtöbb nagyvállalat a fenntarthatóság felelősségét a fogyasztókra hárította. Ma már tudjuk, hogy ez a hozzáállás nem hozta közelebb a fenntarthatósági célokat, sőt, inkább távolabb sodort minket tőlük. Egy nagyvállalat akkor érhet el valós előrehaladást, ha igazi, core business változásokat vezet be, és ezeket konkrét üzleti érdekekkel köti össze – hiszen semmilyen cégtől sem várhatjuk el, hogy az üzleti céljait veszélyeztesse a világ megmentéséért. A fenntarthatóság és az üzleti célok csak együtt, egy rendszerben működhetnek hatékonyan”
– mondta el Csertán Ákos vezető design stratéga, a MOME OPEN képzésének egyik oktatója.
A Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket és az innovációs ökoszisztémák bevezetését az üzlet valódi hajtóerőjévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során a trendek, a dinamika, az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a hatásos üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányokon keresztül a jelenleg létező, hatásorientált vállalkozások mechanikáját elemzik és értelmezik majd a résztvevők.
A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató és TEDx előadó; Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója; Chris Williamson, az MPesa Africa kereskedelmi igazgatója és több fenntarthatósági startup igazgatósági tanácsának tagja, valamint Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TedxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak.
A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait.
A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. szeptember 12. és 17. között kerül megrendezésre, a jelentkezési határidő: 2022.08.19.
Információk és jelentkezés az alábbi linken: https://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/
Kapcsolódó cikkeink
A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >Célzás vagy túl-célzás? – Az új marketing-dilemma
Többmilliárd hirdetésmegjelenés fényében, a mai marketing sikerének kulcsa az egyensúly:…
Tovább olvasom >Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >