Fenntartható üzleti modellek fejlesztésében segít a MOME OPEN új képzése

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 08. 01. 09:53

A fenntartható vállalkozásfejlesztés üzleti hatékonyságáról kaphatnak új és korszerű képet a résztvevők a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World’ tanfolyamán, melyet szeptember 1217. között rendeznek meg. A MOME OPEN angol nyelvű képzése olyan valódi stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatóság nem csupán üres marketingüzenet, hanem valós üzleti eredményekhez vezet.

Számos nemzetközi tanulmány mutat rá, hogy hiába helyezik egyes nagyvállalatok kommunikációjuk középpontjába a környezetvédelmi kötelezettségvállalásaikat, a valóságban ez sok esetben csak a fogyasztó megtévesztésére szolgáló greenwashing reklámstratégia. Mindeközben azok a cégek, akik ténylegesen üzleti stratégiaként tekintenek a fenntarthatósági szempontokra, a pozitív társadalmi és környezeti hatás mellett üzletileg is nyereséges modellt tudnak felépíteni.

“Az elmúlt ötven évben a legtöbb nagyvállalat a fenntarthatóság felelősségét a fogyasztókra hárította. Ma már tudjuk, hogy ez a hozzáállás nem hozta közelebb a fenntarthatósági célokat, sőt, inkább távolabb sodort minket tőlük. Egy nagyvállalat akkor érhet el valós előrehaladást, ha igazi, core business változásokat vezet be, és ezeket konkrét üzleti érdekekkel köti össze hiszen semmilyen cégtől sem várhatjuk el, hogy az üzleti céljait veszélyeztesse a világ megmentéséért. A fenntarthatóság és az üzleti célok csak együtt, egy rendszerben működhetnek hatékonyan”

mondta el Csertán Ákos vezető design stratéga, a MOME OPEN képzésének egyik oktatója. 

 A Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket és az innovációs ökoszisztémák bevezetését az üzlet valódi hajtóerőjévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során a trendek, a dinamika, az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a hatásos üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányokon keresztül a jelenleg létező, hatásorientált vállalkozások mechanikáját elemzik és értelmezik majd a résztvevők.

A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató és TEDx előadó; Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója; Chris Williamson, az MPesa Africa kereskedelmi igazgatója és több fenntarthatósági startup igazgatósági tanácsának tagja, valamint Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TedxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak.

A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait.

A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. szeptember 12. és 17. között kerül megrendezésre, a jelentkezési határidő: 2022.08.19. 

Információk és jelentkezés az alábbi linken: https://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/

OpenMome

 

Kapcsolódó cikkeink