Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új kihívások elé állítja a piacot. A GfK októberi Fenntarthatósági Indexe mindössze 88,1 pontot ért el a napi fogyasztási cikkek körében, ami történelmi mélypontnak számít.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A fenntartható termékeket rendszeresen vásárlók aránya 27%-ról 20%-ra csökkent, és július óta 7%-kal kevesebb, azaz már csak 62% hajlandó többet fizetni a fenntarthatóság jegyében készült termékekért.
Bár az általános trend negatív, a friss élelmiszerek, például a zöldségek, gyümölcsök, húsok és halak vásárlása esetén a fenntarthatóság továbbra is fontos szempont a fogyasztók 53%-a számára. Az alapvető élelmiszereknél, mint a rizs és tejtermékek, szintén kiemelt jelentőségű (44% és 43%), ugyanakkor az alkoholos italok és lakberendezési termékek esetén mindössze 22% figyel erre a szempontra.
A csökkenő fenntarthatósági érdeklődés ellenére a bioélelmiszerek piaca növekedést mutat: az elmúlt évhez képest közel 10%-kal nőtt a bioélelmiszerek forgalma. A fogyasztók továbbra is keresik a környezetbarát megoldásokat, különösen a helyi termékeket. Miközben a drágább bioüzletek látogatottsága csökken, a bio saját márkák iránti kereslet növekedésnek indult, ami új irányt mutathat a fenntarthatósági piacon. //
Kapcsolódó cikkeink
A kevesebb itt mindig több!
A fogyasztók egyre inkább keresik azokat a termékeket, amelyek nemcsak…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben a IV. Magyar Gasztronómia Napján
2025. április 26-27-én tartják a IV. Magyar Gasztronómia Napját. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >