Fenntartható Mastercard kártyák
Újabb lépésként azon az úton, hogy üzleti tevékenységét a nettó nulla hulladékkibocsátás irányába terelje, a Mastercard bejelentette, hogy felgyorsítva a Fenntartható Kártya irányába tett erőfeszítéseit, 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A Fenntartható Kártya programját még 2018-ban indította a cég, és azóta 80 ország több mint 330 kibocsátója csatlakozott, és a legnagyobb kártyagyártókkal együttműködve több mint 168 millió kártyát állított át a hálózatában újrahasznosított és bioalapú anyagokra.
A mostani bejelentés szerint 2028. január 1-jétől minden újonnan gyártott műanyag fizetési kártyának fenntarthatóbb anyagokból kell készülnie – beleértve az újrahasznosított vagy bioforrásból származó műanyagokat, mint például az rPVC, rPET vagy PLA –, és egy tanúsítási programon keresztül kell engedélyeztetni őket.
Ennek a keretében a Mastercard minden újonnan gyártott kártya esetében tanúsítványt állít majd ki, amelyben értékeli a kártyák összetételét és fenntarthatósági jellemzőit; ezt a tanúsítványt egy független auditor fogja hitelesíteni. A hitelesítés után a kártyán feltüntethető lesz a CardEcoCertification jelölés.
– Ahogy ügyfeleink is reagálnak a fogyasztók környezetbarát döntések iránti megnövekedett igényére, mi elkötelezetten törekszünk a környezeti lábnyomunk csökkentésére, az emberek, a bolygó és az inkluzív növekedés érdekében – mondta Ajay Bhalla, a Mastercard kiber- és hírszerzési üzletágának elnöke. //
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >