Fenntartható Mastercard kártyák
Újabb lépésként azon az úton, hogy üzleti tevékenységét a nettó nulla hulladékkibocsátás irányába terelje, a Mastercard bejelentette, hogy felgyorsítva a Fenntartható Kártya irányába tett erőfeszítéseit, 2028-ig eltávolítja az úgynevezett első használatú PVC műanyagokat a saját hálózatában lévő fizetési kártyákból.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A Fenntartható Kártya programját még 2018-ban indította a cég, és azóta 80 ország több mint 330 kibocsátója csatlakozott, és a legnagyobb kártyagyártókkal együttműködve több mint 168 millió kártyát állított át a hálózatában újrahasznosított és bioalapú anyagokra.
A mostani bejelentés szerint 2028. január 1-jétől minden újonnan gyártott műanyag fizetési kártyának fenntarthatóbb anyagokból kell készülnie – beleértve az újrahasznosított vagy bioforrásból származó műanyagokat, mint például az rPVC, rPET vagy PLA –, és egy tanúsítási programon keresztül kell engedélyeztetni őket.
Ennek a keretében a Mastercard minden újonnan gyártott kártya esetében tanúsítványt állít majd ki, amelyben értékeli a kártyák összetételét és fenntarthatósági jellemzőit; ezt a tanúsítványt egy független auditor fogja hitelesíteni. A hitelesítés után a kártyán feltüntethető lesz a CardEcoCertification jelölés.
– Ahogy ügyfeleink is reagálnak a fogyasztók környezetbarát döntések iránti megnövekedett igényére, mi elkötelezetten törekszünk a környezeti lábnyomunk csökkentésére, az emberek, a bolygó és az inkluzív növekedés érdekében – mondta Ajay Bhalla, a Mastercard kiber- és hírszerzési üzletágának elnöke. //
Kapcsolódó cikkeink
Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >