Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2024. 03. 21. 12:11

Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi eseményére, az ISM-re. A szakvásár minden eddiginél tisztábban mutatta, hogy a gyártók aktívan reagálnak az olyan trendekre, mint az upcycling, a vegán étrend és az egészséges táplálkozás.

A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.

Az idén január 28–31. között Kölnben megrendezett ISM 2024 újfent a globális édesség- és snackipar kiemelkedő eseményének bizonyult: 74 országból 1427 kiállító mutatta be az iparág aktuális trendjeit követő új termékeit a 140 országból érkező mintegy 30 ezer látogatónak. A kibővített programnak köszönhetően a kiállítók és a vendégek az iparág minden részterületéről tájékozódhattak, és a korábbiaknál is szélesebb körű kapcsolatépítési lehetőséghez jutottak.

Új trendek, új termékek

Az uralkodó trendeket illetően az ISM a bizonyíték arra, mekkora jelentőséget tulajdonítanak a fogyasztók az egészségnek és az élvezeteknek, ahogy arra is, hogy egyre inkább elvárás részükről a termékek fenntartható összetevőkből történő fenntartható előállítása is. Így fontos szerephez jutnak a kínálatban az egészségesebb snackek – például a fehérjében gazdag vagy alacsony cukortartalmú édességek –, de a fenntartható módon termesztett, természetes összetevőket is egyre gyakrabban alkalmazzák a gyártók. Az ennek jegyében bemutatott innová­ciók között megtalálhatók például az olyan megújuló nyersanyagból készült csomagolásban kapható gombaalapú gyümölcscukorkák, amelyeket őszibarack-, maracuja- és rebarbara­lével dúsítanak.

A szakvásár minden szempontból első számú eseményének minősülő New Product Showcase-en a független szakértőkből álló zsűri által értékelt innovációk közül a győztes a németországi Planet A Foods GmbH fenntartható kakaóalternatívája, a „ChoViva” lett, amely kakaómentesen kínálja a csokoládé ízélményét

Az eseményen megjelent az összetevők újrahasznosítására szolgáló upcycling mint jövőbe mutató gyártási eljárás, de a például valódi szárított marhahússal készült chips adta váratlan ízekre és az édesburgonya-popcornhoz hasonló egzotikus kombinációkra, valamint az édesipari termékek nyújtotta különleges – sokszor egyszerre több érzékszervre ható – élményekre is számos példát láthattak a látogatók.

A második helyezett belga Gudrun Commercial NV „UPPA Cacaofruit Bites” (UPPA kakaógyümölcs-falatok) kakaógyümölcspép felhasználásával készül, amely az upcyclinggal történő újrahasznosítás révén a korábbiakhoz képest mintegy 30%-nyi megtakarítást eredményez a gyártóknak az alapanyag-mennyiséget tekintve

Az édességek rostokkal való dúsítására irányuló kreatív ötletek is jól tükrözik a növényi alapú termékek és összetevők folytatólagos hódítását. A tisztán növényi, rostban gazdag és 2 g-nál is kevesebb cukrot tartalmazó gumicukorkák tudatosabb élvezetet kínálnak.

A csokoládé területén a vállalatok egyre inkább az olyan jellegű tulajdonságokra helyezik a hangsúlyt, mint a Fair Trade, a csökkentett cukortartalom, a vegán jelleg és a szokatlan ízek. Ezek az aspektusok különösen a fiatalabb fogyasztók körében egyre fontosabbak. A trend olyan innovációkban testesül meg, mint a csicseriborsó-­ostya vagy az étcsokoládéval bevont quinoa-ostya fagyasztott cseresznyedarabokkal.

Az osztrák PEZ International GmbH „PEZ MyHead” termékei olyan 3D nyomtatott fejjel ellátott PEZadagolók, amelyek nem csupán egyediek, de erős érzelmi kötődést hozhatnak létre a vásárlóval

 //

Kapcsolódó cikkeink