Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi eseményére, az ISM-re. A szakvásár minden eddiginél tisztábban mutatta, hogy a gyártók aktívan reagálnak az olyan trendekre, mint az upcycling, a vegán étrend és az egészséges táplálkozás.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Az idén január 28–31. között Kölnben megrendezett ISM 2024 újfent a globális édesség- és snackipar kiemelkedő eseményének bizonyult: 74 országból 1427 kiállító mutatta be az iparág aktuális trendjeit követő új termékeit a 140 országból érkező mintegy 30 ezer látogatónak. A kibővített programnak köszönhetően a kiállítók és a vendégek az iparág minden részterületéről tájékozódhattak, és a korábbiaknál is szélesebb körű kapcsolatépítési lehetőséghez jutottak.
Új trendek, új termékek
Az uralkodó trendeket illetően az ISM a bizonyíték arra, mekkora jelentőséget tulajdonítanak a fogyasztók az egészségnek és az élvezeteknek, ahogy arra is, hogy egyre inkább elvárás részükről a termékek fenntartható összetevőkből történő fenntartható előállítása is. Így fontos szerephez jutnak a kínálatban az egészségesebb snackek – például a fehérjében gazdag vagy alacsony cukortartalmú édességek –, de a fenntartható módon termesztett, természetes összetevőket is egyre gyakrabban alkalmazzák a gyártók. Az ennek jegyében bemutatott innovációk között megtalálhatók például az olyan megújuló nyersanyagból készült csomagolásban kapható gombaalapú gyümölcscukorkák, amelyeket őszibarack-, maracuja- és rebarbaralével dúsítanak.
Az eseményen megjelent az összetevők újrahasznosítására szolgáló upcycling mint jövőbe mutató gyártási eljárás, de a például valódi szárított marhahússal készült chips adta váratlan ízekre és az édesburgonya-popcornhoz hasonló egzotikus kombinációkra, valamint az édesipari termékek nyújtotta különleges – sokszor egyszerre több érzékszervre ható – élményekre is számos példát láthattak a látogatók.
Az édességek rostokkal való dúsítására irányuló kreatív ötletek is jól tükrözik a növényi alapú termékek és összetevők folytatólagos hódítását. A tisztán növényi, rostban gazdag és 2 g-nál is kevesebb cukrot tartalmazó gumicukorkák tudatosabb élvezetet kínálnak.
A csokoládé területén a vállalatok egyre inkább az olyan jellegű tulajdonságokra helyezik a hangsúlyt, mint a Fair Trade, a csökkentett cukortartalom, a vegán jelleg és a szokatlan ízek. Ezek az aspektusok különösen a fiatalabb fogyasztók körében egyre fontosabbak. A trend olyan innovációkban testesül meg, mint a csicseriborsó-ostya vagy az étcsokoládéval bevont quinoa-ostya fagyasztott cseresznyedarabokkal.
//
Kapcsolódó cikkeink
Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek…
Tovább olvasom >Keményebb idők, puhább cukorkák
Az elmúlt években szépen épültek a gyártói márkák, most azonban…
Tovább olvasom >Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A harmadik negyedévében a gazdaság teljesítménye 0,7százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest
Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Uborkaárak: Drágulás Európában
Az uborka ára jelentősen megemelkedett az európai nagybani piacokon az…
Tovább olvasom >Teakert Budapest közelében? Igen! És most bárki részese lehet!
„A tea nemcsak Távol-Keleten vagy az angolszász kultúrában bír jelentőséggel.…
Tovább olvasom >