Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi eseményére, az ISM-re. A szakvásár minden eddiginél tisztábban mutatta, hogy a gyártók aktívan reagálnak az olyan trendekre, mint az upcycling, a vegán étrend és az egészséges táplálkozás.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Az idén január 28–31. között Kölnben megrendezett ISM 2024 újfent a globális édesség- és snackipar kiemelkedő eseményének bizonyult: 74 országból 1427 kiállító mutatta be az iparág aktuális trendjeit követő új termékeit a 140 országból érkező mintegy 30 ezer látogatónak. A kibővített programnak köszönhetően a kiállítók és a vendégek az iparág minden részterületéről tájékozódhattak, és a korábbiaknál is szélesebb körű kapcsolatépítési lehetőséghez jutottak.
Új trendek, új termékek
Az uralkodó trendeket illetően az ISM a bizonyíték arra, mekkora jelentőséget tulajdonítanak a fogyasztók az egészségnek és az élvezeteknek, ahogy arra is, hogy egyre inkább elvárás részükről a termékek fenntartható összetevőkből történő fenntartható előállítása is. Így fontos szerephez jutnak a kínálatban az egészségesebb snackek – például a fehérjében gazdag vagy alacsony cukortartalmú édességek –, de a fenntartható módon termesztett, természetes összetevőket is egyre gyakrabban alkalmazzák a gyártók. Az ennek jegyében bemutatott innovációk között megtalálhatók például az olyan megújuló nyersanyagból készült csomagolásban kapható gombaalapú gyümölcscukorkák, amelyeket őszibarack-, maracuja- és rebarbaralével dúsítanak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/MELL_Husvet_ISM_elso_C_opt-1024x683.jpeg)
A szakvásár minden szempontból első számú eseményének minősülő New Product Showcase-en a független szakértőkből álló zsűri által értékelt innovációk közül a győztes a németországi Planet A Foods GmbH fenntartható kakaóalternatívája, a „ChoViva” lett, amely kakaómentesen kínálja a csokoládé ízélményét
Az eseményen megjelent az összetevők újrahasznosítására szolgáló upcycling mint jövőbe mutató gyártási eljárás, de a például valódi szárított marhahússal készült chips adta váratlan ízekre és az édesburgonya-popcornhoz hasonló egzotikus kombinációkra, valamint az édesipari termékek nyújtotta különleges – sokszor egyszerre több érzékszervre ható – élményekre is számos példát láthattak a látogatók.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/MELL_Husvet_ISM_masodi_opt-1024x668.jpeg)
A második helyezett belga Gudrun Commercial NV „UPPA Cacaofruit Bites” (UPPA kakaógyümölcs-falatok) kakaógyümölcspép felhasználásával készül, amely az upcyclinggal történő újrahasznosítás révén a korábbiakhoz képest mintegy 30%-nyi megtakarítást eredményez a gyártóknak az alapanyag-mennyiséget tekintve
Az édességek rostokkal való dúsítására irányuló kreatív ötletek is jól tükrözik a növényi alapú termékek és összetevők folytatólagos hódítását. A tisztán növényi, rostban gazdag és 2 g-nál is kevesebb cukrot tartalmazó gumicukorkák tudatosabb élvezetet kínálnak.
A csokoládé területén a vállalatok egyre inkább az olyan jellegű tulajdonságokra helyezik a hangsúlyt, mint a Fair Trade, a csökkentett cukortartalom, a vegán jelleg és a szokatlan ízek. Ezek az aspektusok különösen a fiatalabb fogyasztók körében egyre fontosabbak. A trend olyan innovációkban testesül meg, mint a csicseriborsó-ostya vagy az étcsokoládéval bevont quinoa-ostya fagyasztott cseresznyedarabokkal.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/MELL_Husvet_ISM_harmad_opt-1024x683.jpeg)
Az osztrák PEZ International GmbH „PEZ MyHead” termékei olyan 3D nyomtatott fejjel ellátott PEZadagolók, amelyek nem csupán egyediek, de erős érzelmi kötődést hozhatnak létre a vásárlóval
//
Kapcsolódó cikkeink
Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek…
Tovább olvasom >Keményebb idők, puhább cukorkák
Az elmúlt években szépen épültek a gyártói márkák, most azonban…
Tovább olvasom >Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >