Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi eseményére, az ISM-re. A szakvásár minden eddiginél tisztábban mutatta, hogy a gyártók aktívan reagálnak az olyan trendekre, mint az upcycling, a vegán étrend és az egészséges táplálkozás.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Az idén január 28–31. között Kölnben megrendezett ISM 2024 újfent a globális édesség- és snackipar kiemelkedő eseményének bizonyult: 74 országból 1427 kiállító mutatta be az iparág aktuális trendjeit követő új termékeit a 140 országból érkező mintegy 30 ezer látogatónak. A kibővített programnak köszönhetően a kiállítók és a vendégek az iparág minden részterületéről tájékozódhattak, és a korábbiaknál is szélesebb körű kapcsolatépítési lehetőséghez jutottak.
Új trendek, új termékek
Az uralkodó trendeket illetően az ISM a bizonyíték arra, mekkora jelentőséget tulajdonítanak a fogyasztók az egészségnek és az élvezeteknek, ahogy arra is, hogy egyre inkább elvárás részükről a termékek fenntartható összetevőkből történő fenntartható előállítása is. Így fontos szerephez jutnak a kínálatban az egészségesebb snackek – például a fehérjében gazdag vagy alacsony cukortartalmú édességek –, de a fenntartható módon termesztett, természetes összetevőket is egyre gyakrabban alkalmazzák a gyártók. Az ennek jegyében bemutatott innovációk között megtalálhatók például az olyan megújuló nyersanyagból készült csomagolásban kapható gombaalapú gyümölcscukorkák, amelyeket őszibarack-, maracuja- és rebarbaralével dúsítanak.
Az eseményen megjelent az összetevők újrahasznosítására szolgáló upcycling mint jövőbe mutató gyártási eljárás, de a például valódi szárított marhahússal készült chips adta váratlan ízekre és az édesburgonya-popcornhoz hasonló egzotikus kombinációkra, valamint az édesipari termékek nyújtotta különleges – sokszor egyszerre több érzékszervre ható – élményekre is számos példát láthattak a látogatók.
Az édességek rostokkal való dúsítására irányuló kreatív ötletek is jól tükrözik a növényi alapú termékek és összetevők folytatólagos hódítását. A tisztán növényi, rostban gazdag és 2 g-nál is kevesebb cukrot tartalmazó gumicukorkák tudatosabb élvezetet kínálnak.
A csokoládé területén a vállalatok egyre inkább az olyan jellegű tulajdonságokra helyezik a hangsúlyt, mint a Fair Trade, a csökkentett cukortartalom, a vegán jelleg és a szokatlan ízek. Ezek az aspektusok különösen a fiatalabb fogyasztók körében egyre fontosabbak. A trend olyan innovációkban testesül meg, mint a csicseriborsó-ostya vagy az étcsokoládéval bevont quinoa-ostya fagyasztott cseresznyedarabokkal.
//
Kapcsolódó cikkeink
Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek…
Tovább olvasom >Keményebb idők, puhább cukorkák
Az elmúlt években szépen épültek a gyártói márkák, most azonban…
Tovább olvasom >Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >