Felveszik a kesztyűt a saját márkák
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című májusi hírlevele a jelen kihívásaira adott válaszokat pásztázza. A kereskedelmi láncok felveszik a kesztyűt az ellátási nehézségek, a fenntarthatóság és az árak területén is.
A Lidl saját kezébe veszi a szállítmányozást
A Lidl saját konténerhajót vásárolt, és három másikat kibérelt, hogy úrrá legyen az ellátási láncokban tapasztalt folyamatos problémákon. Ettől a lépéstől a késések csökkenését és a szállítási költségek mérséklését várja.
A Lidl saját szállítási kapacitásával hosszú távon rugalmasabban igyekszik biztosítani az ellátást és a megnövekedett árumennyiséget. A társaságnak nem ez az első befektetése az alapvető kiskereskedelmi tevékenységén kívül. A Lidl anyavállalata, a Schwarz egyben a Prezero hulladékkezelő cég tulajdonosa is, amelyen keresztül a teljes csomagolási újrahasznosítási ciklust irányítja. Ezenkívül a Schwarz jelentős részesedést vásárolt az XM Cyber IT-biztonsági szolgáltatóban, amely védi a kiskereskedő informatikai rendszereit.
Újratöltő-állomások az üzletekben
A hulladék és a csomagolás csökkentése érdekében több európai kiskereskedő kísérletezik csomagolásmentes koncepciókkal. Ömlesztett élelmiszer-adagolókkal felszerelt fal vagy sarok biztosíthatja, hogy a fogyasztók a kívánt termékkel megtölthessék az újrafelhasználható zacskót vagy üveget.
Az Albert Heijn a közelmúltban egy speciális, hatméteres falat szerelt fel adagolókkal 70 termékkel, például cereáliákkal, rizzsel, tésztával, teával és diófélékkel. A kínálat nyolcvan százaléka bio.
Az Egyesült Királyságban szupermarketek egy csoportja, köztük az M&S, a Morrisons és a Waitrose csatlakozott a „Refill Coalition”-hoz, amely az egyszer használatos műanyag csomagolások elleni küzdelmet tűzte zászlójára. Céljuk, hogy egységes utántöltő megoldást tervezzenek olyan termékekhez, mint a tészta, a gabonafélék és a testápolási cikkek. A megoldás egyedülálló abban, hogy ömlesztett termékeket is elérhetővé tesz online rendelés esetén, vagyis a vásárlók a házhozszállítás során saját edényzetet tölthetnek fel.
Az ALDI csomagolásmentesen kínál háztartási eszközöket vásárlóinak. De a vevők behozhatják saját edényeiket is az üzletbe, a mérőállomáson lemérhetik a kívánt mennyiségű terméket, majd megtölthetik azokat.
A francia kormány új klímatörvénye előírja, hogy 2030-ra a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek eladóterének 20%-át újratöltő rendszerekkel kell felszerelni.
A csomagolási hulladék csökkentésében most az újratölthető termékek kerülnek a középpontba, de vannak logisztikai kihívások. Ezek az állomások sok helyet foglalnak, a kereskedőktől beruházásra van szükség a telepítéséhez, és az adagolókat rendszeresen fel kell tölteni és tisztítani. A kérdés az, hogy ezek a modellek zökkenőmentesen integrálhatók-e a vásárlási élménybe, és tömegpiaci opcióvá válhatnak-e.
Árháború angol módra
A megélhetési költségek emelkedésének kezelésére az Egyesült Királyság nagy kiskereskedői a közelmúltban jelentős árcsökkentéseket és saját márka portfólió-fejlesztéseket jelentettek be.
Az Asda 73 millió fontot tesz több mint száz termék árának csökkentésére. Ezenkívül 45 millió fontot fordít az Asda Just Essentials nevű új, saját márkás termékcsaládra.
A Morrisons több mint ötszáz cikkre indította el a cég történetének egyik legnagyobb árcsökkentését. A Morrisons Savers, Morrisons Wonky és Morrisons Essentials márkanév alatt újabb belépő árszintű saját márkás termékeket dob piacra. Ezenkívül új ár-összehasonlítási mechanizmust vezetett be, hogy meggyőzze a fogyasztókat, váltsanak márkákról saját márkákra.
A Superdrug egészségügyi és szépségápolási kiskereskedő legalább egy évre befagyasztja több mint száz mindennapi szükségleti cikk árát a testápolás, szépségápolás és egészségügyi kategóriákban.
A Marks & Spencer jelentős összegeket fektet olcsó termékek fejlesztésébe. Csökkentette az olyan mindennapi áruk árait is, mint a tej, a tészta, a kenyér és a banán. Bevezette a nagy kiszerelésű, kedvező árú Bigger Pack Better Value választékot, amelyek átlagosan 10%-os megtakarítást jelentenek. //
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >