Felvásárolnák a Tiffanyt
A Louis Vuitton márka mögött is álló francia luxusóriás, az LVMH, felvásárolná az ikonikus amerikai ékszergyártót, a Tiffanyt – olvasható az origo-n. Noha a két fél hivatalosan még nem tárgyal az üzletről, az akvizíció nagy dobás lenne az LVMH részéréről.
A francia óriásvállalat levélben jelezte a Tiffany vezetőinek a felvásárlási szándékot. Az LVMH 120 dollárt ajánlott (készpénzben) az amerikai társaság részvényeiért, amivel nagyjából 14,5 milliárd dollárban határozta meg a Tiffany értékét – írja a MarketWatch. A hírt először a The Wall Street Journal közölte, azonban hétfőn az LVMH meg is erősítette az információt.
Noha a két fél hivatalosan még nem ült tárgyalóasztalhoz, az ügyet ismerő források szerint a Tiffany várhatóan gyorsan reagál majd a megkeresésre.
Mindazonáltal a várakozások szerint az LVMH-nak még úgy is mélyen a zsebébe kellene nyúlnia, hogy a jelenlegi vételi ajánlat 30 százalékos prémiumot jelent a Tiffany jelenlegi piaci értékéhez képest.
Pénteken a Tiffany részvénye 98,55 dolláron zárt, amivel közel 12 milliárd dolláros lett az értéke. Tavaly nyáron azonban az ékszergyártó papírja még 140 dollár közelében is forgott.
Összevetésképpen, az LVMH piaci értéke jelenleg 214 milliárd dollár. A Tiffany megvásárlása komoly stratégiai előnyt jelentene a francia mamutcégnek az ékszeripari terjeszkedésében. Ez már csak azért is fontos, mert
jelenleg ez a terület a globális luxusszektor leggyorsabban bővülő ágazata.
A Tiffany egyébként világszerte 300 üzlettel rendelkezik, amivel a világ egyik legnagyobb ékszergyártójának számít – még akkor is, ha a legendás amerikai cég nem igazán tud lépést tartani az olyan európai versenytársakkal, mint a Cartier vagy az LVMH kezében lévő Bulgari.
A Tiffany vezetősége pedig valószínűleg erősen meg fogja fontolni az ajánlatot, tekintve hogy a 182 éves márka éves bevétele nagyjából 4 milliárd dollár körül van, azonban már évek óta küzdenek a növekedéssel.
A Tiffany felvásárlása emellett a legnagyobb üzlet lenne, amelyet az LVMH Bernard Arnault vezetése alatt végrehajtott. Az LVMH neves márkák tucatjait tudhatja magáénak, beleérve például a Diort vagy a Rihanna nevével futó Fentyt. A társaság a világ 70 országában közel 4600 üzletet tart fenn, nagyjából 156 ezer alkalmazottal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
AM: január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket
Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük…
Tovább olvasom >Alkoholmentes italmárkát vásárolt a Diageo az Egyesült Államokban
Bejelentette a Diageo, hogy megvásárolta az alkoholmentes Ritual Zero Proof…
Tovább olvasom >Új kihívások várnak a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi bolthálózatára
A 7-Eleven, a világ legnagyobb kiskereskedelmi bolthálózata, több mint 84…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >