Felvásárolnák a Tiffanyt
A Louis Vuitton márka mögött is álló francia luxusóriás, az LVMH, felvásárolná az ikonikus amerikai ékszergyártót, a Tiffanyt – olvasható az origo-n. Noha a két fél hivatalosan még nem tárgyal az üzletről, az akvizíció nagy dobás lenne az LVMH részéréről.
A francia óriásvállalat levélben jelezte a Tiffany vezetőinek a felvásárlási szándékot. Az LVMH 120 dollárt ajánlott (készpénzben) az amerikai társaság részvényeiért, amivel nagyjából 14,5 milliárd dollárban határozta meg a Tiffany értékét – írja a MarketWatch. A hírt először a The Wall Street Journal közölte, azonban hétfőn az LVMH meg is erősítette az információt.
Noha a két fél hivatalosan még nem ült tárgyalóasztalhoz, az ügyet ismerő források szerint a Tiffany várhatóan gyorsan reagál majd a megkeresésre.
Mindazonáltal a várakozások szerint az LVMH-nak még úgy is mélyen a zsebébe kellene nyúlnia, hogy a jelenlegi vételi ajánlat 30 százalékos prémiumot jelent a Tiffany jelenlegi piaci értékéhez képest.
Pénteken a Tiffany részvénye 98,55 dolláron zárt, amivel közel 12 milliárd dolláros lett az értéke. Tavaly nyáron azonban az ékszergyártó papírja még 140 dollár közelében is forgott.
Összevetésképpen, az LVMH piaci értéke jelenleg 214 milliárd dollár. A Tiffany megvásárlása komoly stratégiai előnyt jelentene a francia mamutcégnek az ékszeripari terjeszkedésében. Ez már csak azért is fontos, mert
jelenleg ez a terület a globális luxusszektor leggyorsabban bővülő ágazata.
A Tiffany egyébként világszerte 300 üzlettel rendelkezik, amivel a világ egyik legnagyobb ékszergyártójának számít – még akkor is, ha a legendás amerikai cég nem igazán tud lépést tartani az olyan európai versenytársakkal, mint a Cartier vagy az LVMH kezében lévő Bulgari.
A Tiffany vezetősége pedig valószínűleg erősen meg fogja fontolni az ajánlatot, tekintve hogy a 182 éves márka éves bevétele nagyjából 4 milliárd dollár körül van, azonban már évek óta küzdenek a növekedéssel.
A Tiffany felvásárlása emellett a legnagyobb üzlet lenne, amelyet az LVMH Bernard Arnault vezetése alatt végrehajtott. Az LVMH neves márkák tucatjait tudhatja magáénak, beleérve például a Diort vagy a Rihanna nevével futó Fentyt. A társaság a világ 70 országában közel 4600 üzletet tart fenn, nagyjából 156 ezer alkalmazottal. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >Többségi tulajdont szerzett a Magnit az Azbuka Vkusa prémium üzletláncban
A Magnit, Oroszország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca többségi részesedést vásárolt…
Tovább olvasom >A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindentbelehely: új közösségi tér született Budapest szívében a Praktiker támogatásával
Május 10-én adták át a „Mindentbelehely” nevű közösségi teret Budapesten,…
Tovább olvasom >dm Beauty Workshop 2025 – élmény és szépség az #egészenén jegyében
Az #egészenén kampány ernyője alatt hét beszállító partnerének együttműködésével május…
Tovább olvasom >A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
A Babits Borászat 2019-es 6 puttonyos aszúja nyerte a Szegedi…
Tovább olvasom >