Felülvizsgálják üzleti stratégiájukat a kisvállalkozások egy kutatás szerint
A kisvállalkozások többségének az energia- és az alapanyagárak emelkedése, valamint a gazdasági környezet jelentik a legnagyobb kihívást, ezért felülvizsgálják üzleti stratégiájukat – derült ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából, amiről hétfőn tájékoztatták az MTI-t.

A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat
A közlemény szerint a válaszadók többségének komoly nehézséget okoznak az árváltozások. A megoldást 43 százalékuk a jelenlegi ügyfélkörnek, 29 százalékuk pedig a több ügyfélnek magasabb áron való értékesítésben látja. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka új piacok és üzleti területek bevonásával, 23 százalékuk a működési költségek csökkentésével igyekszik alkalmazkodni az új gazdasági helyzethez.
A kutatás eredményei alapján a vállalkozások 24 százaléka tervez új beszállítót keresni, és 21 százalékuk valósít meg energiahatékonysági beruházást a következő fél évben. A válaszadók többségének ugyan megemelkedtek az energiaköltségei, de csaknem 60 százalékuk azt jelezte, hogy nem fizetné részletekben a rezsiköltségeket akkor sem, ha erre lehetősége lenne.
A vállalkozások nagyobb része a következő egy évben nem tervez kormányzati támogatást igényelni.A válaszadók 24 százaléka jelentős, 65 százaléka pedig kis likviditási tartalékkal rendelkezik, míg 12 százaléknak gyakorlatilag nincs tartaléka. A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat, termékeket vagy a finanszírozási formák körét a közeljövőben – áll a közleményben.
A Magyar Bankholding megbízásából készült reprezentatív kutatás több mint 700 kisvállalkozás megkérdezésével készült. A válaszadó cégek 64 százaléka a szolgáltatóiparban tevékenykedik, működési formáját tekintve kft.-ként, többségében 2-4 közötti alkalmazottat foglalkoztat, nettó árbevétele pedig kevesebb, mint 20 millió forint.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Demján Sándor Program –Valóban hatékony támogatás a KKV-szektornak vagy egy állami mankó?
A magyar kis- és középvállalkozások (KKV-k) jelentős szerepet játszanak a…
Tovább olvasom >K&H: sokan még mindig nem néznek körül a kötelezőknél
Bár a középkorú autósok többsége nyitott a legjobb ajánlatok felkutatására,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >