Felülvizsgálják üzleti stratégiájukat a kisvállalkozások egy kutatás szerint
A kisvállalkozások többségének az energia- és az alapanyagárak emelkedése, valamint a gazdasági környezet jelentik a legnagyobb kihívást, ezért felülvizsgálják üzleti stratégiájukat – derült ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából, amiről hétfőn tájékoztatták az MTI-t.

A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat
A közlemény szerint a válaszadók többségének komoly nehézséget okoznak az árváltozások. A megoldást 43 százalékuk a jelenlegi ügyfélkörnek, 29 százalékuk pedig a több ügyfélnek magasabb áron való értékesítésben látja. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka új piacok és üzleti területek bevonásával, 23 százalékuk a működési költségek csökkentésével igyekszik alkalmazkodni az új gazdasági helyzethez.
A kutatás eredményei alapján a vállalkozások 24 százaléka tervez új beszállítót keresni, és 21 százalékuk valósít meg energiahatékonysági beruházást a következő fél évben. A válaszadók többségének ugyan megemelkedtek az energiaköltségei, de csaknem 60 százalékuk azt jelezte, hogy nem fizetné részletekben a rezsiköltségeket akkor sem, ha erre lehetősége lenne.
A vállalkozások nagyobb része a következő egy évben nem tervez kormányzati támogatást igényelni.A válaszadók 24 százaléka jelentős, 65 százaléka pedig kis likviditási tartalékkal rendelkezik, míg 12 százaléknak gyakorlatilag nincs tartaléka. A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat, termékeket vagy a finanszírozási formák körét a közeljövőben – áll a közleményben.
A Magyar Bankholding megbízásából készült reprezentatív kutatás több mint 700 kisvállalkozás megkérdezésével készült. A válaszadó cégek 64 százaléka a szolgáltatóiparban tevékenykedik, működési formáját tekintve kft.-ként, többségében 2-4 közötti alkalmazottat foglalkoztat, nettó árbevétele pedig kevesebb, mint 20 millió forint.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatos kivárásban a hazai kkv szektor
A hazai kis- és középvállalkozások esetében inkább alkalmazkodásról, mint a…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >