Felülvizsgálják üzleti stratégiájukat a kisvállalkozások egy kutatás szerint
A kisvállalkozások többségének az energia- és az alapanyagárak emelkedése, valamint a gazdasági környezet jelentik a legnagyobb kihívást, ezért felülvizsgálják üzleti stratégiájukat – derült ki a Magyar Bankholding reprezentatív kutatásából, amiről hétfőn tájékoztatták az MTI-t.

A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat
A közlemény szerint a válaszadók többségének komoly nehézséget okoznak az árváltozások. A megoldást 43 százalékuk a jelenlegi ügyfélkörnek, 29 százalékuk pedig a több ügyfélnek magasabb áron való értékesítésben látja. Emellett a megkérdezettek 25 százaléka új piacok és üzleti területek bevonásával, 23 százalékuk a működési költségek csökkentésével igyekszik alkalmazkodni az új gazdasági helyzethez.
A kutatás eredményei alapján a vállalkozások 24 százaléka tervez új beszállítót keresni, és 21 százalékuk valósít meg energiahatékonysági beruházást a következő fél évben. A válaszadók többségének ugyan megemelkedtek az energiaköltségei, de csaknem 60 százalékuk azt jelezte, hogy nem fizetné részletekben a rezsiköltségeket akkor sem, ha erre lehetősége lenne.
A vállalkozások nagyobb része a következő egy évben nem tervez kormányzati támogatást igényelni.A válaszadók 24 százaléka jelentős, 65 százaléka pedig kis likviditási tartalékkal rendelkezik, míg 12 százaléknak gyakorlatilag nincs tartaléka. A cégek többsége nem tervezi összevonni vagy csökkenteni az igénybe vett banki szolgáltatásokat, termékeket vagy a finanszírozási formák körét a közeljövőben – áll a közleményben.
A Magyar Bankholding megbízásából készült reprezentatív kutatás több mint 700 kisvállalkozás megkérdezésével készült. A válaszadó cégek 64 százaléka a szolgáltatóiparban tevékenykedik, működési formáját tekintve kft.-ként, többségében 2-4 közötti alkalmazottat foglalkoztat, nettó árbevétele pedig kevesebb, mint 20 millió forint.
Kapcsolódó cikkeink
Fokozódó feszültségek között lavíroznak a hazai cégek
Az euroövezet átlagos inflációja 2,5% körül van, míg a bérnövekedés…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >