Feltámadt a magyar csomagolóipar
Tavaly 16,7 százalékkal nőtt a magyar csomagolóipar, ezzel az iparág a 2009. évi 12,2 százalékos visszaesést nemcsak ledolgozta, hanem 2008-hoz képest is növekedést ért el – közölte a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ).
A KSH adatai szerint az öt meghatározó csomagolószer fajta – papír, műanyag, fém, üveg és fa – együttes magyarországi felhasználása értékben 2010. január-novemberben 16,7 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest. A csomagolóipar növekedési üteme meghaladta az ipari termelés 10,5 százalékos tavalyi bővülését – olvasható a közleményben.
Az exportált csomagolóanyagok értéke a papír, a műanyag és a fém esetében emelkedett, míg a fánál és az üvegnél csökkent. Az import csak az üveg esetében csökkent, a többi anyagfajtánál növekedett.
A magyar csomagolóipar innovatív eredményei is kiemelkedőek. Tavaly kilenc magyar vállalat vett részt a Csomagolási Világszövetség (WPO) Worldstar elnevezésű versenyén, és négy nevezés a legmagasabb elismerésben részesült, így 2006 és 2010 között összesen húsz magyar csomagolás nyert Worldstar díjat.
A hulladékok hasznosítása területén tavaly nyolc, különböző hulladékfajta kezelését koordináló szervezet összefogásával megalakult a Recomplex Egyesülés azzal a szándékkal, hogy az egyszerre többféle hulladék kibocsátásáért felelős gyártó és forgalmazó cégek a jövőben egyablakos ügyintézés keretében teljesíthessék hulladékhasznosítási kötelezettségüket.
Az egyesülés nyolc tagszervezete 2010-ben összesen 390,5 ezer tonna – csomagolóanyag, gyógyszer-, növényvédőszer-csomagolás, továbbá elektronikai, akkumulátor, elem, valamint gumi – hulladék gyűjtését szervezte meg. Ezzel Magyarország az összes érintett hulladékfajta esetében teljesíteni tudta a rá vonatkozó európai uniós visszagyűjtési és hasznosítási célokat. A lakossági szelektív gyűjtésből származó csomagolási hulladék mennyisége – az egyesülés rendszerén belül – a 2009-es 51,3 ezer tonnát követően tavaly elérte az 52,5 ezret.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >