Felszólították a vezető élelmiszeripari vállalatok az uniót – Nem akármit követelnek
Napjaink egyik fontos kérdése, hogy a mezőgazdasági és az állattartási módszerek környezeti és etikai szempontból is fenntarthatóak legyenek. Ennek érdekében fontos lépést tettek a napokban a vezető élelmiszeripari vállalatok: közösen írtak egy levelet az Európai Bizottságnak és az Európai Parlament képviselőinek, melyben felszólították őket a ketrecek mezőgazdasági használatának fokozatos megszüntetésére, kezdve a tojótyúkok ketrecben tartásával – írja az agrarszektor.hu.
A legnagyobb élelmiszeripari vállalatok levelükben külön felhívták az Európai Bizottság figyelmét a tyúkok helyzetére, hiszen ezeket az állatokat sok esetben rendkívül szűk és sűrűn elhelyezett ketrecekben tartják. A levelet többek között olyan vállalatok is aláírták, mint például az Aldi Nord, Inter Ikea, Nestlé, Jamie Oliver Group – írja a Poultry News. Kihangsúlyozták azt is, hogy a tojótyúkok túlzsúfolt ketreceinek fokozatos kivonása üzleti szempontból is fontos, különösen az EU-ban.
Ezen kívül kimondták, hogy a ketrecmentes rendszerek egyre szélesebb körben terjednek el, gazdaságilag jól működnek, de ami még ennél is fontosabb, hogy jobb életfeltételeket biztosítanak a tyúkoknak. Továbbá, a jelenleg még előkészítés alatt álló állatjóléti jogszabályok felülvizsgálata ideális lehetőség arra, hogy az EU egész területén megszüntessék a ketrecek használatát az állattenyésztésben.
Készek és hajlandóak vagyunk megosztani a szakértelmünket, és együttműködni a cél elérése érdekében – fogalmaztak levelükben. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >