Felszólították a vezető élelmiszeripari vállalatok az uniót – Nem akármit követelnek
Napjaink egyik fontos kérdése, hogy a mezőgazdasági és az állattartási módszerek környezeti és etikai szempontból is fenntarthatóak legyenek. Ennek érdekében fontos lépést tettek a napokban a vezető élelmiszeripari vállalatok: közösen írtak egy levelet az Európai Bizottságnak és az Európai Parlament képviselőinek, melyben felszólították őket a ketrecek mezőgazdasági használatának fokozatos megszüntetésére, kezdve a tojótyúkok ketrecben tartásával – írja az agrarszektor.hu.
A legnagyobb élelmiszeripari vállalatok levelükben külön felhívták az Európai Bizottság figyelmét a tyúkok helyzetére, hiszen ezeket az állatokat sok esetben rendkívül szűk és sűrűn elhelyezett ketrecekben tartják. A levelet többek között olyan vállalatok is aláírták, mint például az Aldi Nord, Inter Ikea, Nestlé, Jamie Oliver Group – írja a Poultry News. Kihangsúlyozták azt is, hogy a tojótyúkok túlzsúfolt ketreceinek fokozatos kivonása üzleti szempontból is fontos, különösen az EU-ban.
Ezen kívül kimondták, hogy a ketrecmentes rendszerek egyre szélesebb körben terjednek el, gazdaságilag jól működnek, de ami még ennél is fontosabb, hogy jobb életfeltételeket biztosítanak a tyúkoknak. Továbbá, a jelenleg még előkészítés alatt álló állatjóléti jogszabályok felülvizsgálata ideális lehetőség arra, hogy az EU egész területén megszüntessék a ketrecek használatát az állattenyésztésben.
Készek és hajlandóak vagyunk megosztani a szakértelmünket, és együttműködni a cél elérése érdekében – fogalmaztak levelükben. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >Lassú, de folyamatos növekedés jellemzi a napraforgó termelői árát
Az Oil World szakértői a 2023/2024. évihez képest 9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >