Félmillió négyzetméteres ipari és logisztikai tendert nyert a Goodman
A Goodman Csoport nyerte a Pomerániai Logisztikai Központ kizárólagos fejlesztésére kiírt pályázatot Lengyelországban. Az 500 000 négyzetméteres létesítmény az újonnan épült gdanski tengeri konténer terminál (Deepwater Container Terminal – DCT) közelében valósul meg. A beruházást, amely Észak-Lengyelország legnagyobb logisztikai beruházása lesz, az InvestGDA-val együttesen hajtja végre a Csoport. Befejezését követően a projekt értéke várhatóan meghaladja a 300 millió eurót.
A döntésről ma sajtótájékoztatón számolt be Sławomir Majman, a Lengyel Külföldi Befektetési Ügynökség, a PAIiIZ elnöke, Paweł Adamowicz, Gdansk polgármestere, valamint Alan Aleksandrowicz, a Gdanski Gazdaságfejlesztési Ügynökség elnöke Varsóban. Az eseményen részt vettek a Lengyelországban nagy tapasztalattal és szakértő csapattal rendelkező ingatlancsoport, a Goodman képviselői is.
Greg Goodman, a Goodman Csoport vezérigazgatója elmondta: “Nagy örömünkre szolgál, hogy elnyertük erre az óriási jelentőségű projektre szóló pályázatot. A fejlesztés során szoros együttműködésre törekszünk Gdansk városával és a fejlesztésben érdekelt partnerekkel. A logisztikai fejlesztések, a főtervezés és az ingatlankezelés terén szerzett tapasztalatainkkal azon igyekszünk, hogy elsőrangú logisztikai központot hozzunk létre, amely további növekedési lehetőséget biztosít a gdanski tengeri konténer terminál számára”.
Beszédében Błażej Ciesielczak, a Goodman lengyelországi vezetője elmondta: “A Pomerániai Logisztikai Központban előzetes megállapodások alapján indítjuk a fejlesztéseket, és képesek leszünk tíz hónapon belül átadni az egyes fázisokat. Az elhelyezkedés kiváló, és komolyak a várakozásaink az ezáltal kínálkozó lehetőségeket illetően, Észak-Lengyelországban ugyanis jelenleg kevés a magas színvonalú logisztikai és ipari létesítmény.
“A Goodman számtalan helyi, országos és nemzetközi vállalatnak kíván partnere lenni, a legkülönbözőbb ágazatokban, beleértve a tengeri szállítást, a logisztikát, disztribúciót, az élelmiszer- és FMCG-piacot. Rugalmasságunk révén ügyfeleink egyedi igényeinek megfelelő, testre szabott létesítményeket fejleszthetünk, legyen szó raktárakról, elosztó központokról, gyártócsarnokokról, vagy irodákról”.
A Pomerániai Logisztikai Központban is különböző konstrukciókkal áll rendelkezésre a Goodman, így szóba jöhet az épületek bérbeadása vagy értékesítése is. A logisztikai park és valamennyi, a Goodman által fejlesztett létesítmény üzemeltetéséről a cég saját ingatlankezelő csapata gondoskodik.
Danny Peeters, a Goodman európai vezérigazgatója hozzátette: “A Goodman pénzügyi ereje és a tőkeforrásokhoz való hozzáférése lehetővé tette a fejlesztési aktivitás fokozását egész Európában, beleértve Lengyelországot is. Az elmúlt hónapokban több jelentős projekt bejelentésére került sor, továbbá új fejlesztésekről szóló szerződéseket kötöttünk Franciaországban, Németországban, Lengyelországban és Szlovákiában, összesen több mint 180 000 négyzetméternyi területre. Ezek az előre lekötött fejlesztések is igazolják, hogy szakértelmünk és képességeink révén testre szabott megoldásokat tudunk nyújtani ügyfeleinknek Európa stratégiai fontosságú helyszínein. A mai bejelentés megerősíti a Goodman iránti bizalmat, egyszersmind a lengyelországi tevékenységünk folyamatos bővítése iránti elkötelezettségünket is”.
Az ügyfelek egyértelműen előnyben részesítik a megfelelő infrastruktúrával rendelkező helyszíneket, ahol nagyobb, modernebb létesítményekbe vonhatják össze, illetve helyezhetik át tevékenységeiket. Számos infrastruktúra-fejlesztési beruházás kezdődött, illetve áll tervezés alatt Gdansk térségében. A Pomerániai Logisztikai Központ mindössze 20 kilométerre fekszik a Lech Walesa Repülőtértől, Lengyelország második legnagyobb légikikötőjétől, összeköttetést kínálva hazai és európai célállomásokkal.
Négy nemzetközi vasúti vonal köti össze Gdanskot a legjelentősebb lengyelországi városokkal és ipari központokkal, továbbá négy új közúti folyosó áll tervezés, illetve építés alatt – beleértve egy észak-déli, Gdanskot is érintő útvonalat. A fejlesztési terület szomszédos a tengeri konténer terminállal (DCT), Lengyelország legnagyobb, az ország teljes kereskedelmének 40 százalékát adó kikötőjével. Harminc kilométeres körzetben találhatók továbbá Gdansk és Gdynia további kikötői is.
A logisztikai központ kapcsolódik az A1 autópályához is, amely Lodz városán keresztül Szilézia és Csehország felé biztosít közúti összeköttetést, az S6 gyorsforgalmi út pedig Szczeczinen át Németországba vezet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >