Félmilliárdos reklámbevételt ért el az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize a retail médiából származó bevételek segítségével tartja alacsonyan az árait – árulta el Frans Muller vezérigazgató. A kiskereskedő „közel félúton” jár kitűzött célja felé, miszerint 2025-re egymilliárd eurós bevételt kíván elérni a hirdetések és adatok értékesítéséből.
Alacsony árak
Az Ahold Delhaize körülbelül félúton van azon célja felé, hogy 2025-ig egymilliárd eurós bevételt érjen el olyan tevékenységekből, mint a weboldalakon és az alkalmazásokban való hirdetés-, valamint a vásárlói adatokból származó insightok értékesítése – mondta Frans Muller vezérigazgató a Reutersnek.
Muller szerint az Ahold Delhaize a reklámbevételeket arra használja fel, hogy az élelmiszerárakat alacsonyan tartsa, mivel Európában és az Egyesült Államokban továbbra sen igen enyhül az infláció: „A kiskereskedelmi médiából származó bevételeket visszaforgatjuk az üzletbe, hogy a fogyasztók számára megfizethetővé tegyük az egészséges és fenntartható termékeket. A kiskereskedelemnek és a gyártóknak nagyon keményen együtt kell dolgoznia ahhoz, hogy a költségeket alacsonyan tartsuk”. Azt azonban nem árulta el, hogy az Ahold Delhaize mennyit keres azzal, ha egy vásárló rákattint egy szponzorált termékre vagy bannerre.
Célzott reklám
Tavaly a kiskereskedő részesedést szerzett a belga székhelyű, digitális reklámtechnológiára specializálódott Adhese vállalatban, amivel célja, hogy személyre szabott promóciókat és hirdetéseket kínáljon a vásárlóknak, és mélyebben megismerje a vásárlói magatartást. A gyártók például fizethetnek azért, hogy márkájuk a vásárlók keresései között az első helyen jelenjen meg, vagy hogy meghatározott célközönséget érjenek el hirdetéssel.
Az Amazon és a Walmart példáját követve egyre több kiskereskedő fordul a retail média mint alternatív bevételi forrás felé. A francia versenytárs Carrefour például elindította a Carrefour Links digitális hirdetési platformot, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy valós vásárlási adatok alapján célzott online aktiválási kampányokat indítsanak és pontosan mérhessék költéseik hatását.
Kapcsolódó cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Megugrott az Amazon negyedéves nyeresége és nőtt a bevétele
Az Amazon e-kereskedelmi óriáscég az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >