Félmilliárdos reklámbevételt ért el az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize a retail médiából származó bevételek segítségével tartja alacsonyan az árait – árulta el Frans Muller vezérigazgató. A kiskereskedő „közel félúton” jár kitűzött célja felé, miszerint 2025-re egymilliárd eurós bevételt kíván elérni a hirdetések és adatok értékesítéséből.
Alacsony árak
Az Ahold Delhaize körülbelül félúton van azon célja felé, hogy 2025-ig egymilliárd eurós bevételt érjen el olyan tevékenységekből, mint a weboldalakon és az alkalmazásokban való hirdetés-, valamint a vásárlói adatokból származó insightok értékesítése – mondta Frans Muller vezérigazgató a Reutersnek.
Muller szerint az Ahold Delhaize a reklámbevételeket arra használja fel, hogy az élelmiszerárakat alacsonyan tartsa, mivel Európában és az Egyesült Államokban továbbra sen igen enyhül az infláció: „A kiskereskedelmi médiából származó bevételeket visszaforgatjuk az üzletbe, hogy a fogyasztók számára megfizethetővé tegyük az egészséges és fenntartható termékeket. A kiskereskedelemnek és a gyártóknak nagyon keményen együtt kell dolgoznia ahhoz, hogy a költségeket alacsonyan tartsuk”. Azt azonban nem árulta el, hogy az Ahold Delhaize mennyit keres azzal, ha egy vásárló rákattint egy szponzorált termékre vagy bannerre.
Célzott reklám
Tavaly a kiskereskedő részesedést szerzett a belga székhelyű, digitális reklámtechnológiára specializálódott Adhese vállalatban, amivel célja, hogy személyre szabott promóciókat és hirdetéseket kínáljon a vásárlóknak, és mélyebben megismerje a vásárlói magatartást. A gyártók például fizethetnek azért, hogy márkájuk a vásárlók keresései között az első helyen jelenjen meg, vagy hogy meghatározott célközönséget érjenek el hirdetéssel.
Az Amazon és a Walmart példáját követve egyre több kiskereskedő fordul a retail média mint alternatív bevételi forrás felé. A francia versenytárs Carrefour például elindította a Carrefour Links digitális hirdetési platformot, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy valós vásárlási adatok alapján célzott online aktiválási kampányokat indítsanak és pontosan mérhessék költéseik hatását.
Kapcsolódó cikkeink
„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája
Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >