Félmilliárdos reklámbevételt ért el az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize a retail médiából származó bevételek segítségével tartja alacsonyan az árait – árulta el Frans Muller vezérigazgató. A kiskereskedő „közel félúton” jár kitűzött célja felé, miszerint 2025-re egymilliárd eurós bevételt kíván elérni a hirdetések és adatok értékesítéséből.
Alacsony árak
Az Ahold Delhaize körülbelül félúton van azon célja felé, hogy 2025-ig egymilliárd eurós bevételt érjen el olyan tevékenységekből, mint a weboldalakon és az alkalmazásokban való hirdetés-, valamint a vásárlói adatokból származó insightok értékesítése – mondta Frans Muller vezérigazgató a Reutersnek.
Muller szerint az Ahold Delhaize a reklámbevételeket arra használja fel, hogy az élelmiszerárakat alacsonyan tartsa, mivel Európában és az Egyesült Államokban továbbra sen igen enyhül az infláció: „A kiskereskedelmi médiából származó bevételeket visszaforgatjuk az üzletbe, hogy a fogyasztók számára megfizethetővé tegyük az egészséges és fenntartható termékeket. A kiskereskedelemnek és a gyártóknak nagyon keményen együtt kell dolgoznia ahhoz, hogy a költségeket alacsonyan tartsuk”. Azt azonban nem árulta el, hogy az Ahold Delhaize mennyit keres azzal, ha egy vásárló rákattint egy szponzorált termékre vagy bannerre.
Célzott reklám
Tavaly a kiskereskedő részesedést szerzett a belga székhelyű, digitális reklámtechnológiára specializálódott Adhese vállalatban, amivel célja, hogy személyre szabott promóciókat és hirdetéseket kínáljon a vásárlóknak, és mélyebben megismerje a vásárlói magatartást. A gyártók például fizethetnek azért, hogy márkájuk a vásárlók keresései között az első helyen jelenjen meg, vagy hogy meghatározott célközönséget érjenek el hirdetéssel.
Az Amazon és a Walmart példáját követve egyre több kiskereskedő fordul a retail média mint alternatív bevételi forrás felé. A francia versenytárs Carrefour például elindította a Carrefour Links digitális hirdetési platformot, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy valós vásárlási adatok alapján célzott online aktiválási kampányokat indítsanak és pontosan mérhessék költéseik hatását.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >