Felmérés készül a munkaerőpiacról a szőlő-bor ágazatban
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) on-line felmérést indított, hogy részletesen feltérképezze a szőlő- és bortermelő vállalkozások foglalkoztatási jellemzőit – közölte az HNT az MTI-vel.
A közlemény szerint az online felméréssel az AKI és a HNT a munkaerő-piaci gondok enyhítését szolgáló intézkedések kidolgozásához kíván információs bázist létrehozni.
A közleményben kiemelték, az agráriumon belül is kiemelten nagy élőmunka-igényűnek számító ágazatban rendkívül komoly gondokat okoz a megfelelő munkaerő hiánya, a minőségi szőlőtermesztéshez, borkészítéshez elengedhetetlen a szaktudással és kellő gyakorlattal rendelkező munkavállaló.
Az ágazatban zajló termelést erős ciklikusság jellemzi, így a vállalkozásoknak nem csak a megfelelő munkaerő megtalálása, de a megtartása is nehéz.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a közleményben úgy fogalmaz, hogy az ágazat a vidékfejlesztés eszköze is lehet, amennyiben munkaerőigénye a vidék népességmegtartó erejének növekedését szolgálja.
A kérdőív kitöltése név nélkül történik, a felmérés technikai hátterét, az információk rendszerezését az AKI adja. Az agrárkutató intézet az elmúlt években több országos hatókörű munkaerőpiaci felmérést végzett.
A kérdőív az Agrárgazdasági Kutató Intézet honlapján, a https://www.aki.gov.hu/kerdoivek/menu oldalon érhető el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >