Fellép az élelmiszer-pazarlás ellen a Tesco
A Tesco egyik legfontosabb törekvése az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása – olvasható a cég sajtóközleményében.
A 204 magyarországi áruházból 173-ban már működik a napi élelmiszermentő programja. Ennek keretében az áruházlánc mintegy 500 munkatársa minden nap leválogatja a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt és pékárut, majd átadják a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.
A Tesco, a program bevezetése óta több mint 21 000 tonna (megközelítőleg 52 millió adag) élelmiszert adományozott rászorulóknak. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruházát felkészítse arra, hogy jótékony célra tudják felajánlani az élelmiszer-felesleget.
A Tesco közép-európai működése során az élelmiszerek mindössze 1,2 százaléka kerül a szemétbe. Ez ugyan nem tűnik magas számnak, de mivel hetente milliók vásárolnak nálunk, ezért ez 38.000 tonnát jelent egy évben.
Közép-Európában a Tesco az egyetlen vállalat, amelyik méri és közzé is teszi a saját élelmiszer-pazarlással kapcsolatos adatait. A 2017/2018-as pénzügyi évben sikerült 38.054 tonnára csökkenteni az élelmiszer-hulladék mennyiségét, a megelőző évben ez a szám még 54.102 tonna volt. Magyarországon ugyanezen időszak alatt 35 százalékkal mérsékelte a keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, 14.991 tonnáról 9764 tonnára.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >