Fellép az élelmiszer-pazarlás ellen a Tesco
A Tesco egyik legfontosabb törekvése az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása – olvasható a cég sajtóközleményében.
A 204 magyarországi áruházból 173-ban már működik a napi élelmiszermentő programja. Ennek keretében az áruházlánc mintegy 500 munkatársa minden nap leválogatja a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt és pékárut, majd átadják a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.
A Tesco, a program bevezetése óta több mint 21 000 tonna (megközelítőleg 52 millió adag) élelmiszert adományozott rászorulóknak. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruházát felkészítse arra, hogy jótékony célra tudják felajánlani az élelmiszer-felesleget.
A Tesco közép-európai működése során az élelmiszerek mindössze 1,2 százaléka kerül a szemétbe. Ez ugyan nem tűnik magas számnak, de mivel hetente milliók vásárolnak nálunk, ezért ez 38.000 tonnát jelent egy évben.
Közép-Európában a Tesco az egyetlen vállalat, amelyik méri és közzé is teszi a saját élelmiszer-pazarlással kapcsolatos adatait. A 2017/2018-as pénzügyi évben sikerült 38.054 tonnára csökkenteni az élelmiszer-hulladék mennyiségét, a megelőző évben ez a szám még 54.102 tonna volt. Magyarországon ugyanezen időszak alatt 35 százalékkal mérsékelte a keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, 14.991 tonnáról 9764 tonnára.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >