Fellép az élelmiszer-pazarlás ellen a Tesco
A Tesco egyik legfontosabb törekvése az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása – olvasható a cég sajtóközleményében.
A 204 magyarországi áruházból 173-ban már működik a napi élelmiszermentő programja. Ennek keretében az áruházlánc mintegy 500 munkatársa minden nap leválogatja a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt és pékárut, majd átadják a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.
A Tesco, a program bevezetése óta több mint 21 000 tonna (megközelítőleg 52 millió adag) élelmiszert adományozott rászorulóknak. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruházát felkészítse arra, hogy jótékony célra tudják felajánlani az élelmiszer-felesleget.
A Tesco közép-európai működése során az élelmiszerek mindössze 1,2 százaléka kerül a szemétbe. Ez ugyan nem tűnik magas számnak, de mivel hetente milliók vásárolnak nálunk, ezért ez 38.000 tonnát jelent egy évben.
Közép-Európában a Tesco az egyetlen vállalat, amelyik méri és közzé is teszi a saját élelmiszer-pazarlással kapcsolatos adatait. A 2017/2018-as pénzügyi évben sikerült 38.054 tonnára csökkenteni az élelmiszer-hulladék mennyiségét, a megelőző évben ez a szám még 54.102 tonna volt. Magyarországon ugyanezen időszak alatt 35 százalékkal mérsékelte a keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, 14.991 tonnáról 9764 tonnára.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >