Felkészülten szállnak be az osztrákok a nemzetközi exportversenybe
Ausztria a világ 14 leggazdagabb országa közé tartozik az egy főre eső GDP tekintetében, az ország szociális piacgazdasága fejlett és az életszínvonal magas. Ausztria a 29-ik legnagyobb exportgazdaság a világon, és a 10-ik legkomplexebb gazdaság is egyben – a gazdasági komplexitás index (ECI) szerint.
Ausztria legfontosabb exporttermékei a gyógyszerek, a gépjármű-alkatrészek, a gépjárművek, az emberi és állatvér és a belső égésű motorok. A legfontosabb import kategóriák pedig a gépjárművek, a nyersolaj, a finomított olaj, a gépjármű-alkatrészek és a gyógyszerek.
Ausztria legfontosabb exportpiacai Németország, Olaszország, az USA, Svájc és Magyarország. Az import legfőbb forrásai Németország, Olaszország, Kína, Svájc és a Cseh Köztársaság.
Az osztrák élelmiszer- és italgyártók termékeik sajátos karakteréről és jó minőségéről ismertek Európában és az egész világon. Az osztrák élelmiszeripar sikerének kulcsfontosságú tényezői a folyamatos innováció mind a termékek, mind a gyártási módszerek területén, valamint a jól képzett munkaerő és a professzionálisan menedzselt márkák.
Természetes, minőségi
Ausztria nevét hallva mindenkinek az jut eszébe, hogy az ott készült ételek és az italok a lehető legjobb, természetes forrásból származnak, és hogy megfelelnek a legszigorúbb minőségi elvárásoknak. A sikeres exporttermékek listáján megtaláljuk a környezetbarát feldolgozatlan termékeket, valamint a sajátos karakterrel bíró késztermékeket. Az osztrák élelmiszer- és italgyártók erős versenyre kényszerülnek a kis belföldi piacon, éppen ezért felkészülten szállnak be a nemzetközi exportversenybe is.
Körülbelül 90 osztrák tej- és tejterméküzem, sokéves tapasztalattal a háta mögött gyárt olyan termékeket, amelyek a legmagasabb minőségi szabványoknak is megfelelnek. Nem sajnálják a pénzt a legjobb alapanyagokra és a legmodernebb gyártási technológiára, és ez a stratégia meg is hozta a gyümölcsét: ebben a kategóriában nagyobb értékben exportál az ország, mint amennyit importál.
Remek exportlehetőségek vannak a friss hús területén is, például olyan országokba, mint Japán vagy Svájc, illetve a szomszédos kelet-közép-európai országok piacaira. A fogyasztók nagyon bíznak a hazai marha- és disznóhús minőségében, és ez az exportadatokban is megmutatkozik.
A füstölt hústermékek különösen népszerűek az exportpiacokon, főleg az osztrák szalonna. Az elmúlt néhány évben Ausztria igazi gourmet országgá vált. A jó minőségnek és a kiváló íznek köszönhetően az osztrák élelmiszerek és italok nemcsak a belföldi piacon bírnak erős pozíciókkal, hanem több mint 180 exportpiacon is. Jól mutatja a termékek sikerét, hogy míg 1995-ben 16,6%-os volt az export aránya a GDP-ből, 2015-re már elérte a 60%-ot.
Minőségi szabványok tekintetében az osztrák élelmiszer- és italgyártók vezető szerepet játszanak Európában és a világon. Egyre több drága, luxusterméket exportál Ausztria, mert a fogyasztók szerte a világon készek magas árat fizetni a minőségért és a kivételes ízért.
A mezőgazdasági export legnagyobb részét az élelmiszer és az ital kategóriák realizálják. A vezető exportkategóriák az energiaital, a szénsavas üdítők és ice-teák, a sütemények, torták és egyéb, édes osztrák finomságok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >