Felkészülten szállnak be az osztrákok a nemzetközi exportversenybe
Ausztria a világ 14 leggazdagabb országa közé tartozik az egy főre eső GDP tekintetében, az ország szociális piacgazdasága fejlett és az életszínvonal magas. Ausztria a 29-ik legnagyobb exportgazdaság a világon, és a 10-ik legkomplexebb gazdaság is egyben – a gazdasági komplexitás index (ECI) szerint.
Ausztria legfontosabb exporttermékei a gyógyszerek, a gépjármű-alkatrészek, a gépjárművek, az emberi és állatvér és a belső égésű motorok. A legfontosabb import kategóriák pedig a gépjárművek, a nyersolaj, a finomított olaj, a gépjármű-alkatrészek és a gyógyszerek.
Ausztria legfontosabb exportpiacai Németország, Olaszország, az USA, Svájc és Magyarország. Az import legfőbb forrásai Németország, Olaszország, Kína, Svájc és a Cseh Köztársaság.
Az osztrák élelmiszer- és italgyártók termékeik sajátos karakteréről és jó minőségéről ismertek Európában és az egész világon. Az osztrák élelmiszeripar sikerének kulcsfontosságú tényezői a folyamatos innováció mind a termékek, mind a gyártási módszerek területén, valamint a jól képzett munkaerő és a professzionálisan menedzselt márkák.
Természetes, minőségi
Ausztria nevét hallva mindenkinek az jut eszébe, hogy az ott készült ételek és az italok a lehető legjobb, természetes forrásból származnak, és hogy megfelelnek a legszigorúbb minőségi elvárásoknak. A sikeres exporttermékek listáján megtaláljuk a környezetbarát feldolgozatlan termékeket, valamint a sajátos karakterrel bíró késztermékeket. Az osztrák élelmiszer- és italgyártók erős versenyre kényszerülnek a kis belföldi piacon, éppen ezért felkészülten szállnak be a nemzetközi exportversenybe is.
Körülbelül 90 osztrák tej- és tejterméküzem, sokéves tapasztalattal a háta mögött gyárt olyan termékeket, amelyek a legmagasabb minőségi szabványoknak is megfelelnek. Nem sajnálják a pénzt a legjobb alapanyagokra és a legmodernebb gyártási technológiára, és ez a stratégia meg is hozta a gyümölcsét: ebben a kategóriában nagyobb értékben exportál az ország, mint amennyit importál.
Remek exportlehetőségek vannak a friss hús területén is, például olyan országokba, mint Japán vagy Svájc, illetve a szomszédos kelet-közép-európai országok piacaira. A fogyasztók nagyon bíznak a hazai marha- és disznóhús minőségében, és ez az exportadatokban is megmutatkozik.
A füstölt hústermékek különösen népszerűek az exportpiacokon, főleg az osztrák szalonna. Az elmúlt néhány évben Ausztria igazi gourmet országgá vált. A jó minőségnek és a kiváló íznek köszönhetően az osztrák élelmiszerek és italok nemcsak a belföldi piacon bírnak erős pozíciókkal, hanem több mint 180 exportpiacon is. Jól mutatja a termékek sikerét, hogy míg 1995-ben 16,6%-os volt az export aránya a GDP-ből, 2015-re már elérte a 60%-ot.
Minőségi szabványok tekintetében az osztrák élelmiszer- és italgyártók vezető szerepet játszanak Európában és a világon. Egyre több drága, luxusterméket exportál Ausztria, mert a fogyasztók szerte a világon készek magas árat fizetni a minőségért és a kivételes ízért.
A mezőgazdasági export legnagyobb részét az élelmiszer és az ital kategóriák realizálják. A vezető exportkategóriák az energiaital, a szénsavas üdítők és ice-teák, a sütemények, torták és egyéb, édes osztrák finomságok.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >