Feljövőben a szendvics és a vegyes
Örvendetesen bővült tavaly az édes kekszek kiskereskedelmi értékesítése. Mennyiségben 7, értékben 5 százalékkal többet adtak el belőlük 2005. december–2006. novemberben, mint egy évvel korábban.A forgalom növekedésében fontos szerepet játszanak az újdonságok, állapítható meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe alapján. Ugyanis a három nagy szegmens közül a szárazkekszek és a piskóta pozíciója valamelyest gyengült, feljövőben vannak viszont a jóval kisebb forgalmú, szendvicsjellegű, továbbá a vegyes kekszek és az édes sütemények, mint például a muffin.
A mennyiségi eladásokból egyre nagyobb rész jut a 401–2500 négyzetméteres modern bolttípusokra. Fő oka a diszkontok szélesedő kínálata, benne saját márkás, kedvező áron kapható termékekkel. Ennek következtében az édeskeksz-kategóriában igen magas, 37 százalék a kereskedelmi márkás termékek részaránya a mennyiségi forgalomból a legutóbb felmért, múlt év október–novemberi periódusban. Egy évvel korábban 35, két éve pedig 29 százalékot ért el ez a mutató.
Az átlagárak változatosan alakultak. Egyik évről a másikra a tíz szegmens közül háromban nőttek, hétben pedig csökkentek az átlagos fogyasztói árak.
Az értékben legnagyobb forgalmú édes kekszek kilónkénti átlagára 888 forintot ért el tavaly október–novemberben, ami 8 forinttal kevesebb, mint egy évvel, és 29-cel, mint két évvel korábban.
A legnagyobb arányú növekedést elért édes süteményekből egy kiló átlagosan 810 forintba került október–novemberben, szemben az egy évvel korábbi 827-tel.
Édes kekszek piaca – Szegmensek részesedése
Teljes Magyarország (Kiskereskedelem)
Mennyiségi Értékbeni
részesedés % részesedés %
2005. 2006. 2005. 2006.
XII.-I. X.-XI. XII.-I. X.-XI.
Szárazkekszek 30 27 18 16
(pl. háztartási)
Édes kekszek 27 27 30 29
Piskóta (pl. 15 13 18 15
babapiskóta)
Édes sütemények 4 7 5 7
(pl. muffin)
Szendvicsjellegű 8 7 10 9
kekszek
Mártott kekszek 10 11 15 16
Vegyes 5 7 5 6
Cookies (gyümölcs- 0 0 0 1
csoki stb. darabos)
Csökentett energia- 1 1 1 1
tartalmú
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >