Felgyorsult az áremelkedés az euróövezetben
Gyorsuló ütemben emelkedtek a fogyasztói árak az euróövezetben februárban az Európai Unió statisztikai hivatalának (Eurostat) gyorsbecslése szerint.
A csütörtökön közzétett adatok szerint februárban éves összehasonlításban 2,0 százalékkal nőttek a fogyasztói árak a 19 uniós országot tömörítő eurózónában. Elemzők is 2,0 százalékos emelkedésre számítottak a januárban mért 1,8 százalékos növekedés után.
Utoljára 2013 januárjában érte el a 2 százalékos szintet az éves infláció, azóta rendre kisebb volt a fogyasztói árak emelkedésének üteme.
Februárban is az energiaárak húzták felfelé az euróövezeti inflációt: éves összevetésben 9,2 százalékkal drágult az energia, gyorsult a januárban mért 8,1 százalékhoz képest. Az élelmiszer-, alkohol- és dohánytermékek ára 2,5 százalékkal, a szolgáltatásoké pedig 1,3 százalékkal nőtt februárban.
Az energiaárakat nem számolva 1,2 százalékkal emelkedtek éves szinten a fogyasztói árak, a gyakran változékony energia-, élelmiszer- és dohányárakat nem tartalmazó maginfláció pedig 0,9 százalékkal növekedett februárban az euróövezetben, összhangban az elemzői várakozásokkal.
Négy év óta először érte el a fogyasztói árak éves szintű emelkedésének üteme az Európai Központi Bank (EKB) 2 százalékos inflációs célszámát. Mindazonáltal nem valószínű, hogy az EKB a szigorítás irányába mozduljon el, ugyanis a maginfláció továbbra is meglehetősen alacsony.
A végleges adatsort március 16-án hozza nyilvánosságra az Eurostat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >