Felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Márciusban évi 6,1 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi fogalom növekedési üteme Csehországban a februári 2,5 százalékról – jelentette a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában. Az előző havihoz mérve 1,3 százalékkal nőtt az üzletek forgalma.
Az iparcikkek forgalma márciusban 7,7 százalékkal, az élelmiszereké 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az üzemanyagoké 6,7 százalékkal nőtt.
„A bevételek az összes fontos csoportban emelkedtek, ez az iparcikkekre és az élelmiszerekre is érvényes”
– mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
A drogériák forgalma 27,4 százalékkal volt nagyobb mint egy éve, míg a gyógyszertáraké és egészségügyi segédeszközöket forgalmazó üzleteké 6,3 százalékkal nőtt. A ruházati cikkek és a lábbelik forgalma 5,2 százalékkal, a háztartási berendezéseké 3,1 százalékkal emelkedett. Kultúrára és a szabadidőre 2,7 százalékkal költöttek többet a csehek az idén márciusban, mint egy éve.
Szintén megugrott, 14,9 százalékkal a csomagküldő szolgáltatók forgalma. A számítógépeket és kommunikációs eszközöket árusító üzletek forgalma viszont csak nagyon mérsékelten, 1,5 százalékkal nőtt.
Havi összehasonlításban az élelmiszerek forgalma 0,5 százalékkal, az iparcikkeké 1,8 százalékkal emelkedett. Az üzemanyagok forgalma februárhoz viszonyítva 1,9 százalékos növekedést mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >