Felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Márciusban évi 6,1 százalékra gyorsult a kiskereskedelmi fogalom növekedési üteme Csehországban a februári 2,5 százalékról – jelentette a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában. Az előző havihoz mérve 1,3 százalékkal nőtt az üzletek forgalma.
Az iparcikkek forgalma márciusban 7,7 százalékkal, az élelmiszereké 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az üzemanyagoké 6,7 százalékkal nőtt.
„A bevételek az összes fontos csoportban emelkedtek, ez az iparcikkekre és az élelmiszerekre is érvényes”
– mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
A drogériák forgalma 27,4 százalékkal volt nagyobb mint egy éve, míg a gyógyszertáraké és egészségügyi segédeszközöket forgalmazó üzleteké 6,3 százalékkal nőtt. A ruházati cikkek és a lábbelik forgalma 5,2 százalékkal, a háztartási berendezéseké 3,1 százalékkal emelkedett. Kultúrára és a szabadidőre 2,7 százalékkal költöttek többet a csehek az idén márciusban, mint egy éve.
Szintén megugrott, 14,9 százalékkal a csomagküldő szolgáltatók forgalma. A számítógépeket és kommunikációs eszközöket árusító üzletek forgalma viszont csak nagyon mérsékelten, 1,5 százalékkal nőtt.
Havi összehasonlításban az élelmiszerek forgalma 0,5 százalékkal, az iparcikkeké 1,8 százalékkal emelkedett. Az üzemanyagok forgalma februárhoz viszonyítva 1,9 százalékos növekedést mutatott.
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >