Felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júliusban hét százalékra gyorsult a kiskereskedelmi forgalom éves szintű növekedése Csehországban. Júniusban ez a mutató 4,8 százalék volt – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön Prágában.
A naptárhatástól megtisztított éves szintű növekedés 4,6 százalék volt. Az idén júliusban két munkanappal volt több, mint tavaly júliusban.
A leggyorsabban, 20 százalékkal, továbbra is az internetes üzletek forgalma emelkedett. Jól ment a számítógépes üzleteknek, a sportcikkeket, ruházati cikkeket, lábbeliket és kozmetikai cikkeket forgalmazó boltoknak is.
Az élelmiszerboltok kivételével gyakorlatilag mindenfajta üzlet forgalma emelkedett – mondta Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak.
A számítógépeket és kommunikációs eszközöket forgalmazó üzletek forgalma 14,8 százalékkal, a sportolási és szabadidős használati cikkek eladásai 11,1 százalékkal, a ruházatokat és a lábbeliket áruló boltoké 9,6 százalékkal, a kozmetikai cikkeket forgalmazóké pedig 7,5 százalékkal emelkedett. A kizárólag élelmiszereket árusító üzletek forgalma 0,2 százalékkal visszaesett.
Az idei egész évre a statisztikai hivatal 4,2 százalékos kiskereskedelmi forgalomemelkedéssel számol a tavalyi 5 százalékos emelkedés után. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >