Félezren neveztek a XX. Országos Syngenta Borversenyre
Idén 501 nevezés érkezett a XX. Országos Syngenta Borversenyre, amelyen a Béres Szőlőbirtok és Pincészet, Maróti Attila, a Maul Zsolt Premium Winery és a Szentpéteri Borpince egy-egy bora lett a nyertes – derült ki a verseny díjátadó ünnepségén csütörtökön Siófokon.
Két év kényszerszünet után, huszadik alkalommal rendezték meg az Országos Syngenta Borversenyt. Eric Thomas, a Syngenta Duna Régiójának növényvédelmi marketingvezetője a rendezvényen elmondta, az ország valamennyi borvidékéről összesen 262 fehér-, 166 vörösbort, 53 rozét, 10 pezsgőt, 8 gyöngyözőbort és két sillert neveztek be, amelyekből 216 volt 2022-es évjáratú.
Nyitrainé Sárdy Diána, a MATE Szőlészeti és Borászati Intézet igazgatója, a zsűri elnöke ígéretesnek nevezte a 2022-es évjáratú borokat, ami kedvező, hiszen a súlyos aszály miatt sok volt a bizonytalanság a termesztésben. Az illatos szőlőfajták – Irsai Olivér, Cserszegi Fűszeres, Muskotály – esetében kifejezetten jó évjárat lett a tavalyi, és sok helyen a kékszőlők is minőségi termést hoztak – tette hozzá.
Beszélt arról is, hogy az elmúlt évtizedekben számos európai fajtát honosítottak meg a szőlészek Magyarországon. Ilyen újabb fajta például a Syrah. „Az éghajlati változások következtében a Kárpát-medence mikroklímája egyre inkább dél-európai termesztési viszonyokhoz kezd hasonlítani, ami nemcsak lehetőségeket, de kihívásokat is tartogat a szakma számára” – hangsúlyozta.
A jubileumi borverseny díjátadó gáláján a kategóriagyőzteseknek járó SynVino-díjat a Béres Szőlőbirtok és Pincészet Kft. 2017-es Béres Tokaji Hatputtonyos Aszúja, Maróti Attila 2022-es Zenitje, a Maul Zsolt Premium Winery 2018-as Dávid cuvée-je, valamint a Szentpéteri Borpince 2022-es Nero Rosé Válogatása kapta. A mezőny erősségét mutatja, hogy további 5 bort nagyarannyal, 114-et aranyéremmel, 312-öt ezüst és 6-ot bronz minősítéssel jutalmazott a zsűri.
A borversenyt megrendező Syngenta növényvédőszerekkel, valamint vetőmagelőállítással és -forgalmazással foglalkozó, több mint száz országban jelen lévő vállalkozás.
Kapcsolódó cikkeink
Mókás éttermi kampány: aki leadja a telefonját, ingyen bort kap
Az észak-itáliai Verona városában található Al Condominio étterem egy különleges…
Tovább olvasom >A bortermeléshez nélkülözhetetlenek az alacsony környezetterhelésű technológiák
Az agrártárca elkötelezett amellett, hogy Magyarországon minél kisebb környezetterheléssel járjon…
Tovább olvasom >Európa élvonalában van a hazai napraforgótermesztés
A napraforgó vetőmag területen piacvezető Syngenta előrejelzése szerint a tavalyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >