Félezren neveztek a XX. Országos Syngenta Borversenyre
Idén 501 nevezés érkezett a XX. Országos Syngenta Borversenyre, amelyen a Béres Szőlőbirtok és Pincészet, Maróti Attila, a Maul Zsolt Premium Winery és a Szentpéteri Borpince egy-egy bora lett a nyertes – derült ki a verseny díjátadó ünnepségén csütörtökön Siófokon.
Két év kényszerszünet után, huszadik alkalommal rendezték meg az Országos Syngenta Borversenyt. Eric Thomas, a Syngenta Duna Régiójának növényvédelmi marketingvezetője a rendezvényen elmondta, az ország valamennyi borvidékéről összesen 262 fehér-, 166 vörösbort, 53 rozét, 10 pezsgőt, 8 gyöngyözőbort és két sillert neveztek be, amelyekből 216 volt 2022-es évjáratú.
Nyitrainé Sárdy Diána, a MATE Szőlészeti és Borászati Intézet igazgatója, a zsűri elnöke ígéretesnek nevezte a 2022-es évjáratú borokat, ami kedvező, hiszen a súlyos aszály miatt sok volt a bizonytalanság a termesztésben. Az illatos szőlőfajták – Irsai Olivér, Cserszegi Fűszeres, Muskotály – esetében kifejezetten jó évjárat lett a tavalyi, és sok helyen a kékszőlők is minőségi termést hoztak – tette hozzá.
Beszélt arról is, hogy az elmúlt évtizedekben számos európai fajtát honosítottak meg a szőlészek Magyarországon. Ilyen újabb fajta például a Syrah. „Az éghajlati változások következtében a Kárpát-medence mikroklímája egyre inkább dél-európai termesztési viszonyokhoz kezd hasonlítani, ami nemcsak lehetőségeket, de kihívásokat is tartogat a szakma számára” – hangsúlyozta.
A jubileumi borverseny díjátadó gáláján a kategóriagyőzteseknek járó SynVino-díjat a Béres Szőlőbirtok és Pincészet Kft. 2017-es Béres Tokaji Hatputtonyos Aszúja, Maróti Attila 2022-es Zenitje, a Maul Zsolt Premium Winery 2018-as Dávid cuvée-je, valamint a Szentpéteri Borpince 2022-es Nero Rosé Válogatása kapta. A mezőny erősségét mutatja, hogy további 5 bort nagyarannyal, 114-et aranyéremmel, 312-öt ezüst és 6-ot bronz minősítéssel jutalmazott a zsűri.
A borversenyt megrendező Syngenta növényvédőszerekkel, valamint vetőmagelőállítással és -forgalmazással foglalkozó, több mint száz országban jelen lévő vállalkozás.
Kapcsolódó cikkeink
Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Nem csak a bor, a tető is lehet fehér: így küzd a felmelegedés ellen ez a borászat
Esztergom fölött bújik meg az a szlovákiai, zömében magyarok lakta kis…
Tovább olvasom >Őszi kirándulás és borkóstoló az Etyek-Budai borvidéken
Az őszi időszak tökéletes lehetőséget nyújt az aktív turizmus kedvelőinek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >