Feleslegessé vált élelmiszereket áruló bolt nyílt Dániában
Egy jótékonysági szervezet megnyitotta Dánia első olyan szupermarketét, ahol csak feleslegessé vált élelmiszereket árulnak – írja az independent nyomán a portfolio.hu. A boltot önkéntesek üzemeltetik és a profitot a civil szervezet szegény országokban megvalósuló projektjeire fordítják.
A Koppenhágában megnyílt bolt a WeFood nevet viseli, a termékeket pedig a normál bolti áraknál 30-50 százalékkal olcsóbban adják.
Az élelmiszerbolttal a szervezet célja, hogy csökkentsék a jelenleg évente 700 ezer tonnára, illetve 11,6 milliárd dán koronára (kb. 480 milliárd forintra) becsült élelmiszerpazarlás mértékét Dániában.
A WeFoodban számos terméket árulnak, köztük kenyeret, gyümölcsöt, zöldséget, tejtermékeket, húst, fagyasztott termékeket és szárazkaját is. Olyanokat, amiket egyébként kidobtak volna, mert a minősége papíron lejárt volna, mire eladásra kerül, vagy a csomagolása megsérült. A beszállítók között van számos étterem, kávézó és az ország legnagyobb élelmiszerlánca is.
Dániában egyébként az elmúlt öt évben már 25 százalékkal csökkentették az elpazarolt élelmiszerek mennyiségét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Már közel 40 ezer adag ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt közös projektje
Már csaknem egy éve fut a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >Tudatosabb konyhával a pazarlás ellen – menütervező kiadvánnyal segíti a Nébih a háztartásokat
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja új, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >