Felértékelődött a reziliencia szerepe a reklámiparban is – Interjú Krajczár Adrienn-nel, a POS Services értékesítési és üzletfejlesztési igazgatójával
Az alábbi szakmai beszélgetésből kiderül, hogyan reagál az eladáshelyi marketing piacvezető szereplője, a POS Services Kft. a gazdasági változásokra, és hogyan fejlődött a szolgáltatási portfóliójuk az elmúlt években.
– Hogyan érintette a POS Services Kft. stabilitását az elmúlt két év?
– Az elmúlt évek eseményei a vásárlási szokások megváltozását, folyamatos átalakulását eredményezték. Összességében elmondható, hogy tovább erősödött az eladáshelyi reklámok stratégiailag fontos szerepe. Egyre nagyobb érték az, hogy ezekkel a megoldásokkal a vásárlási döntés pillanatában kommunikálhatunk a fogyasztókkal.
Működésünk során reziliensnek kellett és kell is maradnunk, a változásokra azonnal reagálva képesek vagyunk megbirkózni a kihívásokkal.
– Hogyan reagáltak ezekre a változásokra?
– Az elmúlt két évben két új üzletággal bővítettük a portfóliónkat, a POS Influencer Marketing és a POS Kreatív részleggel.
Az első, a már jól ismert offline eladáshelyi eszköztárunkat kapcsolja össze az online tér adta promóciós lehetőségekkel, ennek köszönhetően születtek olyan hibrid kampányok, melyek közül az egyik elnyerte az Év Promóciója 2022 verseny 2. helyezését.
A POS Kreatív részlegünk az idei évben debütált, a legfőbb célkitűzésünk, hogy ne „csak” eladáshelyi eszközöket kínáljunk ügyfeleink részére, hanem kreatív koncepciót, részletes stratégiát és többcsatornás bolti aktivációt is.
– Mit jelent ez a partnerek számára?
– Partnereinket bővített szolgáltatási körrel támogatjuk egy hatékony áruházi kommunikációs mix összeállításában. Teljes körű szolgáltatást nyújtunk, a kampányok kivitelezésében és a marketingstratégia megtervezésében is.
Célunk a vásárlói élmény fokozása – olyan kommunikációs eszközökkel, amelyek érzelmileg hatnak a fogyasztókra, van bennük meglepetés és heuréka hatás.
– Hol találkozhatunk az új eszközökkel?
– Szeptemberben, a Showroom rendezvényünkön a Bécsi úti INTERSPAR-áruházban lehetőséget biztosítunk az eladáshelyi megoldásaink széles tárházának áruházi környezetben való megismerésére, továbbá bemutatjuk saját tervezésű és fejlesztésű key visual elemeinket, eszközeinket, kreatív koncepcióinkat is.
A POS kreatív termékei újító szellemű, egészen formabontó megoldásokat vonultatnak fel a retail média területén (is), ennek egyik ékköve az INTERSPAR-áruházban volt látható – az egyedi tervezésű és kivitelezésű DESPAR gondolavég kialakítás.
– Milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a POS Services életében?
– Cégünk életének része a folyamatos alkalmazkodás az általános makrotrendekhez, így évről évre többet teszünk a környezettudatos működés érdekében.
Jelenleg reklámanyagaink több mint 80%-a újrahasznosítható alapanyagokra készül, illetve a visszagyűjtések során is erőteljes lépéseket teszünk, hogy a szelektív hulladékgazdálkodás szempontjainak eleget téve a környezet szempontjából a legmegfelelőbb helyre kerüljenek a már eltávolított reklámanyagok.
Elkötelezettségünket és hozzáállásunkat mi sem bizonyítja jobban, hogy cégünk EcoVadis bronzérmes tanúsítvánnyal is rendelkezik.
– Mit tapasztalnak jelenleg a piacon?
– A szomszédunkban szörnyű háború zajlik, aminek következményeivel mi is szembesülünk a mindennapokban, hosszú távú hatásait pedig lehetetlen prognosztizálni.
Ez a gazdasági környezet hatással van a vásárlóerőre is, kiadásaik átrendezésére kényszeríti a fogyasztókat, ennek ellenére megfigyelhető az a tendencia, hogy a kiadásaik továbbra is növekedést mutatnak.
Mindenesetre úgy gondoljuk, hogy nemcsak a kommunikációs iparágban, de a teljes magyar gazdaság szintjén is kihívásokkal teli időszak elé nézünk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >