Felértékelődik a technológia a postcovid kereskedelemben
A világjárvány előtt is fontos szerepet játszottak a technológiai fejlesztések a bolti élmények generálásában, ez a folyamat még hangsúlyosabbá válik a pandémia után alkalmazott instore megjelenésekben. A fogyasztók továbbra is az érintkezésmentes megoldásokat helyezik előtérbe és a márkáktól is elvárják, hogy a legizgalmasabb technikai megoldásokkal rukkoljanak elő. A kereskedelemben a gazdasági kihívások miatt fellépő munkaerő problémák miatt fordulnak a csúcstechnológia vívmányaihoz.
A POPAI Magyarország* anyaszervezete, a Shop! központ által kiadott Retail Enviroments oldalakon Jo Rossman főszerkesztő válogatott a már rendelkezésre álló újításokból.
Teljesen automatizált popup bolt
A Kingsmen Projects 24/7, éjjel-nappali, személyzet nélküli boltja forradalmi vásárlási élményt nyújt. A vásárlók bármikor kényelmesen beléphetnek az üzletbe, hogy szétnézzenek, válogassanak, vásárolhassanak. Először Szingapúrban telepítették az egyik popup bolt változatot, amely a komplex technológiák integrációja – fejlett biztonsági megoldások, videóval támogatott önsegítő rendszer és a boltban mozgó robot is megtalálható benne. A moduláris és szállítható kialakítású és építésű popup bolt nagyobb területűre is bővíthető, könnyen áthelyezhető és átkonfigurálható a különböző helyszínekhez illesztve.
Antimikrobiális képernyők
Az Instorescreen Intouch kijelzői és interaktív képernyő technológiája a Lenovo OEM Solutions segítségével lehetővé teszi, hogy bármilyen kiskereskedelmi megoldást teljes digitális élménnyé alakítson. A képernyő antimikrobiális technológiával, alumínium házzal és edzett üveg elülső részekkel van védve. Ez egy moduláris, all-in-one interaktív kijelző, egykábeles technológiával és a Lenovo legjobb technológiájával.
Fertőtlenítő szekrény
A KC Store Fixtures uvcSanitizer nevű eszköze egy perc alatt elpusztítja a baktériumokat és vírusokat. Szabadalmaztatott technológiájával UV-C fényt használ, hogy 1 perc alatt gyorsan és biztonságosan eltávolítsa a baktériumokat és vírusokat a legkülönfélébb anyagokból, felületekről. Mindegyik egysége rozsdamentes, lezárt többrétegű acélból készült, kettős ajtóérzékelőkkel, zárható ajtóval és mágneses gumitömítéssel biztosítja a fényszivárgás elkerülését. Míg a mögöttes tudomány és a technológia összetett, a funkcionalitás egyszerű, gyors és biztonságos kialakítású.
Nyomonkövetés, felismerés
A Nexmosphere X-Eye sorozat az emberek nyomon követésére hivatott és az XY költséghatékony érzékelő termékcsalád tagja, amelyek felismerik és elemzik a vásárlók jelenlétét, távolságát és demográfiai adatait egy digitális display vagy bármilyen instore eszköz környezetében. Segíthet növelni az üzenet élérési hatékonyságát a megfelelő tartalom megfelelő időben történő kivetítésével, de értékes adatokat is gyűjthet. Az XY termékcsalád rendelkezik egy olyan érzékelővel, amely ehhez bemenetet biztosít. Minden XY érzékelő kombinálható bármely más Nexmosphere elemmel, például a LED-vezérléssel vagy a terméklevétel érzékelővel.
Érintésmentes képernyőhasználat
A Nexmosphere XT-EF sorozatú mozdulat-érzékelője ideális megoldás érintés nélküli képernyőhasználatra a kihelyezett digitális eszközökön. A három méretben kapható érzékelő elrejthető bármilyen nem fém felület mögé. Érzékeli a vásárlók kézmozdulatait, ahogy balra, jobbra, felfelé és lefelé intenek. Az érzékelő összes bemenete használható digitális jelzőrendszeren – például a menüopciók közötti váltáshoz vagy a termékinformációk kiválasztásához anélkül, hogy meg kellene érinteni a képernyőt, az árut vagy bármilyen fizikai gombot.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >A Samsung az IFA 2025 kiállításon mutatja be technológiai újdonságait
A Samsung hamarosan visszatér az IFA (Innovation for all) Kiállításra. Európa legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >