Felemelkedőben a mentes termékek Olaszországban
Olaszországban mintegy 6,8 milliárd eurónyi értékben forgalmaznak mentes termékeket, összesen több mint 13 000 cikkelemet. A forgalom éves összevetésben 0,5 százalékkal nőtt – állítja az Osservatorio Immagino felmérés, amelyet a GS1 Italy a Nielsennel készített.
A legnagyobb mértékben növekvő termékek a magukat antibiotikum-mentesnek (+62%), élesztőmentesnek (+1,9%) és pálmaolajmentesnek (+1,6%) nevező árucikkek.
A speciális ételintoleranciával küzdők igényeire szabott termékek továbbra is dominálnak a kínálatban: 9431 termék glutén- vagy laktózmentes. Forgalmuk tavaly 3,7 milliárd euróra, az élelmiszerkosár teljes forgalmának 14,5%-ára rúgott. A laktózmentes termékek tavaly 3,6%-kal nőttek.
A felmérés kiemeli a cukormentes (+9,1%) és csökkentett cukortartalmú (+7,6%) termékek értékesítésének erőteljes bővülését is.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >