Felavatták az olasz Lucart új papírtermék-gyárát Nyergesújfaluban
Az újrahasznosított higiéniai papírtermékeket gyártó olasz Lucart-csoport szerdán felavatta új gyárát a Nyergesújfalui Ipari Parkban, ahol a társaság franciaországi és olaszországi papírgyáraiból, valamint a helyi gyártóktól érkező papírtekercseket dolgozzák fel.
MTI Fotó: Bodnár Boglárka
Massimo Pasquini, a Lucart vezérigazgatója elmondta, a hat milliárd forintos beruházással felépült üzemből a közép- és kelet-európai piacot látják el. A társaság 50 ezer négyzetméteres területet vásárolt az ipari parkban és nyolc hónap alatt építette fel a 12 ezer négyzetméteres gyárat.
A vezérigazgató emlékezetett arra, hogy az olaszt vállalat a kelet- és közép-európai terjeszkedés érdekében két éve vásárolta fel a hasonló területen működő korábbi partnerét, esztergomi Bokk Paper Kft-t.
A Lucart Kft. 70 embernek ad munkát, a bevételek növekedésének függvényében azonban további munkatársak felvételét tervezik.
Massimo Pasquini az üzemavatáson átvette át az Európai Unió ökocímke minősítését, így Magyarországon a Lucart Kft. az első cég, amely EU ökocímkével, EcoLabellel ellátott háztartási papírtermékeket készít. Az olasz anyavállalat 1998-ban szerezte meg az ökológiai minőséget tanúsító közösségi védjegyet.
Ézsik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke köszöntőjében elmondta, hogy 2018 első félében 46 külföldi befektető döntött a magyarországi letelepedés mellett. Az új beruházások értéke eléri a két milliárd eurót, ami ötven százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának összegét. Az év első felének beruházásai 6700 új munkahelyet teremtettek.
A Pasquini család által 1953-ban alapított Lucart piacvezető európai vállalat, amely háztartási higiéniai termékeket gyárt. A Lucart termelési kapacitása meghaladja az évi 395 ezer tonna papírt, amely 12 folyamatosan működő gépen és 65 átalakító soron készül. A gyártott mennyiség több mint fele újrahasznosított anyagból származik.
A cég összesített bevétele meghaladja a 450 millió eurót, több mint 1500 alkalmazottat foglalkoztat 10 termelő üzemében, amelyek közül öt Olaszországban, három Spanyolországban, egy-egy pedig Franciaországban és Magyarországon található.
A Lucart Európa-szerte úttörő szerepet vállal a fenntarthatóságban: 2010-ben a vállalat a Tetra Pakkal közösen a díjnyertes Natural-projekt keretében indította el a Fiberpack kezdeményezést. A projektnek köszönhetően a Lucart több mint 3,6 milliárd italkartont hasznosított újra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Maximális pontszámot kapott környezetvédelemből a Lucart az EcoVadistól
A harmadik egymást követő évben nyerte el a platina minősítést…
Tovább olvasom >Az Azzurra Capital stratégiai részesedést szerez a Lucart holdingjában, a Pasfinban
Az Azzurra Capital kötelező érvényű megállapodást kötött a Pasfin holdingvállalatban…
Tovább olvasom >Papírozzuk le!
A háztartási papírtörlők, annak ellenére, hogy textilkendőkkel könnyen helyettesíthető termékek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >