Fejlődésben a toalett-tisztítók

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

A tisztítószerek 12 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma 5 százalékkal bővült múlt évben, tavalyelőtthöz viszonyítva. Jobban, mint a Nielsen által mért vegyi áruk és kozmetikumok 3 százalékos átlaga.A kategórián belül legnagyobb termékcsoport a toalett-tisztító, amelynek piaca tavaly 10 százalékkal bővült, és átlépte az 5 milliárd forintos küszöböt. Forgalmából több mint kétharmadot visz el a WC-be helyezhető, közel egynegyedet pedig a folyékony. A toalett-tisztítók értékben mért eladásából a kereskedelmi márkák 18 százalékkal részesedtek november–decemberben, míg az egy évvel korábbi hasonló periódusban 17-tel.
Második legnagyobb termékcsoport a fürdőszobai és konyhai tisztítóké. Bolti eladása alig változott, és 3 milliárd forint fölött alakul. A szórófejes szegmens kimagasló népszerűségét 85 százalékos részesedése igazolja az értékben mért forgalomból.
Harmadik legnagyobb forgalmú termékcsoport a súrolószer, amelynek kiskereskedelmi forgalma 1,5 milliárd forint körül stagnál. A súrolópor átlagos fogyasztói ára 478-ról 525 forintra emelkedett, míg a súrolókrémé csökkent. Súrolószereknél a kereskedelmi márkák részaránya 11-ről 12 százalékra nőtt.
Az ablaktisztítók 1 milliárd forintot meghaladó piaca szintén alig mutat változást.
A padlótisztítók viszonylag kis piacán sem tapasztaltunk nagy mozgást. A félmilliárd forint feletti kiskereskedelmi forgalom 5 százalékkal emelkedett az előző évhez képest.
A tisztítókendők bolti eladása 12 százalékkal lett nagyobb, de még mindig csak közelít a félmilliárd forinthoz.

Kapcsolódó cikkeink