Fejlesztette a túró rudi gyártását a Sole-Mizo Marcaliban
A Sole-Mizo Zrt. a túró rudi gyártását érintő, mintegy 300 millió forintos technológiai fejlesztést valósított meg a marcali tejüzemében – tájékoztatta a társaság az MTI-t.

A cég a 2021. évet 89 milliárd forint nettó árbevétellel és 832 millió forint nyereséggel zárta
Közleményükben azt írták: a cég a két évig tartó, a közelmúltban befejezett beruházás részeként új temperáló, keverő berendezést és dekristályosítót helyezett üzembe, s egyebek mellett bővítette raktározási, hűtési, csomagolási kapacitásait.
A saját erőből finanszírozott fejlesztéssel a társaság megteremtette a valódi étcsokoládéval bevont túró rudi gyártásának feltételeit
– hangsúlyozták.
Megjegyezték, hogy a túró rudik bevonatát sokan csokinak hiszik, de a magyarországi boltok polcaira kerülő ilyen termékek 95 százaléka bevonómasszával készül. A termék népszerűségének tükrében megdöbbentőnek nevezték, hogy a túró rudik gyártásában az utóbbi 50 évben nem történt jelentős fejlesztés.
A színében és ízében csokoládét idéző étbevonó előnye, hogy kevésbé hajlamos az olvadásra, jobban tartja a színét és a formáját, a könnyen termelhető és kezelhető pálmazsírnak köszönhetően nagy mennyiségben állítható elő – írták.
Kiemelték, a valódi, a bevonómasszánál több kakaót tartalmazó étcsokis túró rudi gyártásában szerepe volt annak, hogy a mennyiség mellett a minőség újra fontos szempont lett az édességpiacon.
A Sole-Mizo évente több mint 3000 tonna túró rudit készít, amellyel 33 százalékos a részesedése a hazai piacon – közölték..
Hozzátették: a 100 embernek munkát adó marcali üzem a beruházás eredményeként akár 1500 tonna étcsokis késztermék előállítására is képes, ez mintegy fele a cég által előállított túró rudi mennyiségnek.
Jelezték: a Sole-Mizo abban bízik, hogy új termékével jelenlegi vásárlóik mellett új célcsoportokat is elér, és növeli piaci részesedését.
„Gőzerővel folyik a kiskereskedelem ellátása az új termékkel, bizakodásra adhat okot, hogy egyes értékesítési pontokon már plusz rendelésre is szükség volt, mert olyan kereslet mutatkozott a valódi étcsokis túró rudink iránt”
– írták a közleményben.
A nyilvános cégadatok szerint a több mint 1200 embert foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. 2020-ban mintegy 82 milliárd forint nettó árbevételt és 1,9 milliárd forint nyereséget ért el, a 2021. évet 89 milliárd forint nettó árbevétellel és 832 millió forint nyereséggel zárta.
A társaság közleményében reményét fejezte ki, hogy a termékpaletta széleskörű fejlesztése, a laktózmentes és cukormentes tejtermék-verziók bemutatásának eredményeként idén a tavalyinál nagyobb árbevétele lesz.
Ehhez a növekményhez a valódi étcsokoládés túró rudi bevezetése is hozzájárulhat, bár természetesen a Mizo összárbevételében továbbra is a tej, a sajt, a túró képviseli a nagyobb arányt – jegyezték meg.
Hozzáfűzték, hogy a tejdesszert ugyanakkor fontos kategória a cég sikerei és népszerűsége szempontjából.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >Mizo epres-popcorn ízű tej
A Valentin-napi időszakra a Mizo új epres-popcorn ízű tejitallal készült,…
Tovább olvasom >A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Érték és Minőség Nagydíj Védjegy használatára május 29-ig lehet pályázni!
A gazdaság és a kultúra területét érintő 45 főcsoport több,…
Tovább olvasom >Nagy Márton szerint az árrésstop hatására átlagosan 16 százalékkal csökkent az érintett élelmiszerek ára
Az árrésstop 30 termékkategória mintegy 1000 termékét érinti, a hétfő…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: már a hétfői ellenőrzések igazolják, hogy a kereskedők elkezdték csökkenti az árakat
A kormány mindent megtesz a családok, idősek anyagi biztonságáért, védelméért,…
Tovább olvasom >