Fejenként 127 kg élelmiszer-hulladék keletkezett az EU-ban 2020-ban
Az Eurostat első, az egész EU-ra kiterjedő élelmiszerhulladék-figyelésének legfrissebb adatai szerint a pandémia első évében az EU-ban fejenként 127 kilogrammnyi élelmiszer került a szemétbe. Az élelmiszer-hulladék 55%-át a háztartások termelték, ami fejenként 70 kilogrammot jelentett, míg a fennmaradó 45% az élelmiszer-ellátási láncban keletkezett.
Az éttermek és az étkeztetők 12 kilogramm élelmiszer-hulladékot termeltek fejenként (9%), míg a kiskereskedelemben és az élelmiszer-forgalmazás más formáiban keletkezett a legkevesebb hulladék (9 kg; 7%).
Az Eurostat szerint még mindig komoly kihívást jelent a fogyasztói élelmiszer-hulladék kezelése mind az EU-ban, mind globális szinten. A háztartási élelmiszer-hulladék közel kétszerese az elsődleges termelésből, valamint az élelmiszerek és italok előállításából származó élelmiszer-hulladéknak (14 kg és 23 kg/fő). Ez utóbbi ágazatokban léteznek stratégiák az élelmiszer-hulladék csökkentésére, például a kidobott termékek melléktermékként való felhasználására.
Kapcsolódó cikkeink
2024 az új rekordéve a hazai turizmusnak
A kiemelkedő 2023. évi eredményt is csaknem 11%-kal megfejelve minden…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >