Fehérjeforrások új generációja: így hódítanak a magas proteintartalmú termékek

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 25. 11:26
🎧 Hallgasd a cikket:

A magas fehérjetartalmú élelmiszerek piaca az elmúlt években látványos növekedésen ment keresztül – nemcsak nemzetközi szinten, hanem Magyarországon is. A tudatos táplálkozás térnyerése és az aktív életmódot követő fogyasztók növekvő száma egyre nagyobb igényt támaszt az olyan funkcionális termékek iránt, amelyek egyszerre kínálnak élvezeti értéket és táplálkozási előnyt. Erre a trendváltozásra reagálva a Danone nemcsak a tejtermékek piacán erősítette meg jelenlétét YoPRO márkájával, hanem a növényi szegmensben is, fehérjében gazdag megoldásokat vezetett be az Alpro Plant Protein termékcsalád kibővítésével.

A kereslet robbanásszerű növekedése Magyarországon

A magyar vásárlók egyre tudatosabban választanak, és határozott igény mutatkozik a magas proteintartalmú, hozzáadott értékkel rendelkező termékek iránt. A Danone tapasztalatai szerint ez a trend már messze nem csak a sportolókra korlátozódik, a fehérjedús termékek vásárlói köre meglehetősen széles. „Leginkább az egészségtudatos, aktív életmódot folytató emberek körében népszerű, akik odafigyelnek a kiegyensúlyozott táplálkozásra, és fontos számukra a fizikai teljesítmény fenntartása vagy javítása” – mondja Gerei Karina, a YoPRO márkáért felelős brand manager, aki szerint a fiatal felnőttek és a középkorúak körében különösen erős a jelenlét.
„A magyar fogyasztók egyértelműen nyitottak a proteines termékek irányába, amit a YoPRO és az Alpro Plant Protein termékek növekvő népszerűsége is igazol”
– emeli ki a szakember, hozzátéve:
„A kategória stabil növekedést mutat, és ebben fontos szerepet játszik a vásárlók célzott igénye és az egészségtudatosság erősödése.”

Amikor a fehérje a mindennapok része

A Danone „egészség mindenki számára” küldetésének részeként fejleszti proteines termékeit. Ennek zászlóshajója a YoPRO, amely több kategóriában – tejitalok, tejdesszertek és fermentált tejkészítmények formájában – érhető el a magyar piacon.
A márka célja, hogy a fehérjebevitel ne csak a sportolók privilégiuma legyen, hanem a hétköznapi táplálkozásba is könnyedén beépíthető, finom alternatívát kínáljon. A termékek magas fehérjetartalommal, alacsony zsírtartalommal és hozzáadott cukor nélkül készülnek, ami jól illeszkedik a magyar fogyasztók igényeihez.
A fejlesztés mögött erős stratégiai megfontolás áll. A Danone stratégiai célja, hogy reagáljon a fogyasztói igények változására, különösen a tudatos életmód és a funkcionális élelmiszerek iránti növekvő keresletre” – fogalmaz Gerei Karina.

Mivel a fehérje hozzájárul az izomtömeg növekedéséhez és fenntartásához, a vállalat innovációs portfóliójában, kiemelt szerepet kapnak a magas fehérjetartalmú termékek, melyek nem csak funkcionális szempontból előnyösek, de élvezeti értéket is kínálnak.

A növényi irány is erősödik: Alpro Plant Protein

A Danone a növényi alternatívák piacán is meghatározó szereplő, az Alpro márkával pedig korán felismerte, hogy a növényi alapú fehérjék is komoly piaci lehetőséget biztosítanak, reagálva a termékek iránt megfogalmazódott magas társadalmi igényekre. Az Alpro Plant Protein termékcsalád portfóliója a közelmúltban látványosan bővült: a fehérjében gazdag növényi italok mellé szójagurtok és desszertek is kerültek a polcokra.
„Büszkék vagyunk arra, hogy az Alpro az egyik első márka volt, amely magas proteintartalmú termékeket fejlesztett ki 100%-ban növényi alapon” –
mondja Mizser-Sebők Melinda, az Alpro márka senior brand managere.
 „A magyar piacon jelen lévő Plant Protein italaink, növényi alapú szójagurtjaink és desszertjeink sikere is az egyre növekvő fogyasztói szükségletet és tudatos választást igazolja.”
A növényi fehérje nem csak a vegán fogyasztók számára jelent vonzó alternatívát, hanem azoknak is, akik a flexitáriánus táplálkozás híveiként csökkentik az elfogyasztott állati eredetű termékek mennyiségét, laktózérzékenyek, vagy egyszerűen csak változatosabb étrendet szeretnének kialakítani.

Trendszerű növekedés és kommunikációs innováció

A magas fehérjetartalmú termékek piacán nemcsak a termékek számában, hanem a kommunikációs megoldásokban is megfigyelhető az innováció.
 „A proteines termékek piacán egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a funkcionális előnyök, ugyanakkor a folyamatos íz- és formátuminnováció is kulcsfontosságú. A digitális csatornák és a tartalomgyártók szerepe pedig egyre erősebb, hiszen így érhetjük el hatékonyan a fiatalabb fogyasztókat”
– mutat rá Orbán Doroti a vállalat kommunikációs szakembere.
A YoPRO és az Alpro esetében is fontos szerepe van annak, hogy a márkák hitelesen és közérthetően tudják kommunikálni a fehérjefogyasztás előnyeit, valamint azt, hogyan illeszthetők be ezek a termékek a sportos mindennapok mellett a hétköznapi életvitelbe is.

Kapcsolódó cikkeink