Februártól 160 embert foglalkoztat a mohácsi vágóhíd
A tesztüzemben működő mohácsi vágóhíd februártól a mostani százról százhatvanra emeli dolgozóinak számát – közölte a létesítmény projektidőszak alatti vezérigazgatója az MTI érdeklődésére.
Sutka László elmondta: a vágóhíd január 10-én megkapta működési engedélyét. A létesítményben azóta – egyelőre tesztüzemi körülmények között – napi 200-300 sertést vágnak le, termelés folyamatosan emelkedik.
Mint kiemelte: február második hétben tervezik a csontozó- és csomagolóüzemek terheléses tesztjének indítását. Márciusra már ipari szintű termelést tervez a vágóhíd, ami a teljes kapacitás hatvan százaléka – hangsúlyozta.
Sutka László kitért arra is, hogy március végétől várhatóan elérik a teljes tervezett 550 fős létszámot.
Az MCS Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a 2,7 milliárd forintos állami támogatással létesített üzem építési és gépészeti munkáinak költsége meghaladta a 20 milliárd forintot.
Az üzemben belföldi értékesítésre szánt előhűtött tőkehúsrészeket és csomagolt húsokat, valamint távol-keleti exportra szánt fagyasztott húsárút állítanak majd elő.
Évente egymillió sertésnek a legszigorúbb élelmiszer-biztonsági és higiéniai elvárásoknak megfelelő vágását és feldolgozását tervezik. A beruházásból 5 milliárd forint húsipari technológiai fejlesztés, amelynek része a vágó-, csontozó- és csomagolási technológia, illetve az automata logisztikai rendszer.
A költségvetés további része a kiegészítő üzemrészek – köztük a szennyvíztisztító – létrehozásához volt szükséges – jegyezték meg. A létesítmény a tervek szerint fokozatosan éri el kapacitásának maximumát az év végéig.
A Bonafarm-csoporthoz „stratégiai megállapodással” kapcsolódó MCS Zrt. jogelődje a 2013 áprilisában alakult MCS Vágóhíd Kft. tulajdonosa a Ho-Me 2000 Kft. A cég 2016. végéig projektcégként a létesítmény építésével foglalkozott, egyéb ipari tevékenysége nem volt, így pozitív eredménye sem – jegyezte meg Sutka László. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >Tej- és tejtermék-alternatívák egészségre szabva
Az egészségtudatos életmód és a speciális étkezési igények egyre fontosabbá…
Tovább olvasom >Újra felizzana a grillpiac
A tavalyi visszaesés után óvatos optimizmussal tekintenek az idei grillszezon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >