Februárban remekelt a cseh kiskereskedelem
Februárban éves szinten 7,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában. Januárban ez a mutató öt százalék volt.
Az idei februárban egy nappal több volt mint tavaly. A naptári hatásoktól megtisztított éves növekedés így 3,9 százalékos volt. Havi szinten a februári forgalom a januárihoz hasonlítva stagnált.
A koronavírus-járvány terjedése miatti aggodalom már február utolsó napjaiban befolyásolta a lakosságot, amely a megszokottnál nagyobb mértékben vásárolt tartós élelmiszereket és tisztálkodószereket – mutatott rá a statisztikai hivatal.
Februárban az élelmiszereladások éves összehasonlításban 5,3 százalékkal emelkedtek, az iparcikkeké pedig 10,5 százalékkal.
A leggyorsabb mértékben, 19,2 százalékkal, megint az internetes eladások növekedtek. Kétszámjegyű volt a forgalomnövekedés a gyógyszeripari és egészségügyi termékek, illetve kellékek, a háztartási eszközök és berendezések, valamint a számítógépes technika terén is. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt…
Tovább olvasom >Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >