Februárban remekelt a cseh kiskereskedelem
Februárban éves szinten 7,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában. Januárban ez a mutató öt százalék volt.
Az idei februárban egy nappal több volt mint tavaly. A naptári hatásoktól megtisztított éves növekedés így 3,9 százalékos volt. Havi szinten a februári forgalom a januárihoz hasonlítva stagnált.
A koronavírus-járvány terjedése miatti aggodalom már február utolsó napjaiban befolyásolta a lakosságot, amely a megszokottnál nagyobb mértékben vásárolt tartós élelmiszereket és tisztálkodószereket – mutatott rá a statisztikai hivatal.
Februárban az élelmiszereladások éves összehasonlításban 5,3 százalékkal emelkedtek, az iparcikkeké pedig 10,5 százalékkal.
A leggyorsabb mértékben, 19,2 százalékkal, megint az internetes eladások növekedtek. Kétszámjegyű volt a forgalomnövekedés a gyógyszeripari és egészségügyi termékek, illetve kellékek, a háztartási eszközök és berendezések, valamint a számítógépes technika terén is. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első outlet üzletét a Lidl Csehországban
Megnyílt a Lidl első outlet formátumú üzlete Prágában, a Štěrboholy…
Tovább olvasom >Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >