Februárban mérséklődött az infláció Csehországban
Februárban 2,7 százalékra mérséklődött az éves infláció Csehországban a januári 2,8 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában.
A csökkenést elsősorban az üzemanyagok és az olaj árának esése befolyásolta – jegyezte meg a hivatal.
Egy hónap alatt februárban 0,2 százalékos volt az árak növekedése.
Tavaly februárhoz viszonyítva a termékek árai 1,4 százalékkal, a szolgáltatásoké pedig 4,7 százalékkal lettek magasabbak.
„Az árnövekedés a fogyasztói kosár minden szegmensében megnyilvánult, kivételt csak a lábbelik és a ruházat jelentett. Ebben a szegmensben immár ötödik hónapja folyamatos az árak esése„
– mondta Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója újságíróknak sajtótájékoztatón. A ruházati cikkek ára 1,2 százalékkal, a lábbeliké pedig több mint 5 százalékkal alacsonyabb, mint tavaly februárban – mutatott rá az igazgató.
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok ára továbbra is emelkedik. A vaj most 41,6 százalékkal, a csokoládé és a csokoládés termékek ára pedig egyharmaddal magasabb, mint egy éve. A tej 12,3 százalékkal, a tojás pedig 18,6 százalékkal kerül többe.
Az alkoholos italok 3 százalékkal, a sör 0,6 százalékkal drágult, míg a bor 1,8 százalékkal olcsóbb. Mérsékelten drágult a dohányáru is. Néhány százalékkal emelkedtek a lakhatási költségek, az áram viszont 4,8 százalékkal, a gáz pedig 8 százalékkal lett olcsóbb.
Kapcsolódó cikkeink
Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >