Februárban lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Februárban 4,6 százalékra csökkent a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése Csehországban a januári 9,4 százalékról – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában.

Lassul a cseh kiskereskedelem növekedése
A viszonyítási alapként szolgáló tavalyi eredményeket nagymértékben befolyásolta a koronavírus-járvány, aminek következtében számos üzlet kényszerűen zárva tartott – jegyezte meg a hivatal. Az idén elsősorban az iparcikkek iránti kereslet volt magasabb, visszaesett azonban az internetes boltok forgalma. Cseh elemzők úgy látják: az egyre növekvő infláció hatására a lakosság kezdi korlátozni vásárlásait, és várható, hogy a helyzet romlani fog.
„Leginkább a ruházat és a lábbelik iránti kereslet emelkedett. Az élelmiszerboltok forgalma csökkent” – mutatott rá Marie Bousková, a statisztikai hivatal szakigazgatója.
A ruházati és a cipőboltok forgalma 120 százalékkal emelkedett, a sportboltok forgalma több mint 30 százalékkal, a háztartási kellékeké 17 százalékkal, az elektronikus készülékeké 11,3 százalékkal.
Az internetes boltok forgalma tavaly februárhoz viszonyítva több mint 10 százalékkal visszaesett. Az általános élelmiszerboltoké pedig 4,3 százalékkal csökkent.
Havi összehasonlításban a februári kiskereskedelmi forgalom megmaradt a januári szinten. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban mérséklődött az infláció Csehországban
Februárban 2,7 százalékra mérséklődött az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >Júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Júniusban éves alapon 4,4 százalékra emelkedett a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >