Februárban javult az euróövezet gazdasági teljesítménye
A vártnál jobb teljesítményt nyújtott februárban az euróövezeti gazdaság a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet előzetes felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Az euróövezetben a várt csökkenés helyett javult februárban a szolgáltatóipari, a feldolgozóipari és a kettő együtteséből képzett kompozit beszerzésimenedzser-index (BMI) értéke. A kompozit index 6 havi, a feldolgozóipari 12 havi, a szolgáltatóipari pedig 2 havi csúcsot ért el februárban.
A feldolgozóipari BMI februárra 49,1 pontra emelkedett a januári 47,9 pontról a várt csökkenés, 47,5 pont helyett.
A szolgáltatóipari BMI 52,8 pontra emelkedett 52,5 pontról, holott a piac 52,2 pontot várt.
A kettő együtteséből képzett kompozit BMI februári értéke így 51,6 pont lett a várt 51,0 pont helyett a januári 51,3 pont után.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig zsugorodását jelzi.
Chris Williamson, az IHS Markit vezető közgazdásza a felmérés megállapításait összefoglalva elmondta: az euróövezet gazdasága némi lendületre tett szert februárban. Annak ellenére történt a javulás, hogy számos ágazatot érintett hátrányosan a kínai koronavírus-fertőzés elsősorban a beszállítói fennakadások, valamint az utazási és turisztikai forgalom csökkenése által. A februárban hat havi csúcsra emelkedett kompozit BMI alapjául szolgáló makrogazdasági adatok 0,2 százalékos negyedéves GDP-növekedésre utalnak az első negyedévre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nőtt az euróövezet gazdasági teljesítménye márciusban
Az euróövezet feldolgozóipari és szolgáltatóipari teljesítményét mérő kompozit beszerzésimenedzser-indexe (BMI)…
Tovább olvasom >Tovább esett az eurózóna inflációja
Az euróövezet éves harmonizált fogyasztóiár-indexe (HICP) márciusban enyhén emelkedett, azonban…
Tovább olvasom >BMI: Újbóli bővülés márciusban
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke: 52,3.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >