Februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Éves szinten februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a csökkenés mértéke 6,4 százalék volt, alacsonyabb a januári, pontosított 6,8 százaléknál. Havi összehasonlításban februárban 0,4 százalékkal volt kisebb a kiskereskedelmi forgalom, mint januárban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön.

Az élelmiszerek és az iparcikkek kiskereskedelmi forgalma is újra csökkent
A cseh kiskereskedelem forgalma egymás után már tizedik hónapja csökkent – mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója prágai sajtótájékoztatóján. „A forgalom csökkenésének mértéke azonban tavaly októbertől folyamatosan mérséklődik” – tette hozzá a szakigazgató. Tavaly októberben éves összehasonlításban a visszaesés még 10,7 százalékos volt.
Az élelmiszerek és az iparcikkek kiskereskedelmi forgalma is újra csökkent – jegyezte meg Jana Gotvaldová. Az élelmiszereknél a csökkenés 7,6 százalékos, az iparcikkeknél 7,1 százalékos volt.
A sajtóértekezleten elhangzott: a kiskereskedelem számos szegmensében már tavaly májusban elkezdődött a csökkenés, míg néhány szegmensben csak később. Szakértői vélemények szerint valószínűsíthető, hogy a csehországi kiskereskedelem csak a jövő év elején tér vissza a növekvő pályára. Ennek egyik alapvető oka, hogy a reálbérek csökkenése a következő hónapokban is folytatódni fog.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >