Februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Éves szinten februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a csökkenés mértéke 6,4 százalék volt, alacsonyabb a januári, pontosított 6,8 százaléknál. Havi összehasonlításban februárban 0,4 százalékkal volt kisebb a kiskereskedelmi forgalom, mint januárban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/pexels-jeshoots-126292.jpg)
Az élelmiszerek és az iparcikkek kiskereskedelmi forgalma is újra csökkent
A cseh kiskereskedelem forgalma egymás után már tizedik hónapja csökkent – mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója prágai sajtótájékoztatóján. „A forgalom csökkenésének mértéke azonban tavaly októbertől folyamatosan mérséklődik” – tette hozzá a szakigazgató. Tavaly októberben éves összehasonlításban a visszaesés még 10,7 százalékos volt.
Az élelmiszerek és az iparcikkek kiskereskedelmi forgalma is újra csökkent – jegyezte meg Jana Gotvaldová. Az élelmiszereknél a csökkenés 7,6 százalékos, az iparcikkeknél 7,1 százalékos volt.
A sajtóértekezleten elhangzott: a kiskereskedelem számos szegmensében már tavaly májusban elkezdődött a csökkenés, míg néhány szegmensben csak később. Szakértői vélemények szerint valószínűsíthető, hogy a csehországi kiskereskedelem csak a jövő év elején tér vissza a növekvő pályára. Ennek egyik alapvető oka, hogy a reálbérek csökkenése a következő hónapokban is folytatódni fog.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
Máté Krisztina: „A fontos dolgokat nem lehet utólag pótolni”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Az üzleti élet szereplői…
Tovább olvasom >Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >