Februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Éves szinten februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a csökkenés mértéke 6,4 százalék volt, alacsonyabb a januári, pontosított 6,8 százaléknál. Havi összehasonlításban februárban 0,4 százalékkal volt kisebb a kiskereskedelmi forgalom, mint januárban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal csütörtökön.
A cseh kiskereskedelem forgalma egymás után már tizedik hónapja csökkent – mondta Jana Gotvaldová, a statisztikai hivatal szakigazgatója prágai sajtótájékoztatóján. „A forgalom csökkenésének mértéke azonban tavaly októbertől folyamatosan mérséklődik” – tette hozzá a szakigazgató. Tavaly októberben éves összehasonlításban a visszaesés még 10,7 százalékos volt.
Az élelmiszerek és az iparcikkek kiskereskedelmi forgalma is újra csökkent – jegyezte meg Jana Gotvaldová. Az élelmiszereknél a csökkenés 7,6 százalékos, az iparcikkeknél 7,1 százalékos volt.
A sajtóértekezleten elhangzott: a kiskereskedelem számos szegmensében már tavaly májusban elkezdődött a csökkenés, míg néhány szegmensben csak később. Szakértői vélemények szerint valószínűsíthető, hogy a csehországi kiskereskedelem csak a jövő év elején tér vissza a növekvő pályára. Ennek egyik alapvető oka, hogy a reálbérek csökkenése a következő hónapokban is folytatódni fog.
Kapcsolódó cikkeink
Januárban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban
Januárban 2,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy…
Tovább olvasom >Hogy alakult az évkezdés a kereskedelemben? – ágazati kitekintő
Januárban is fennmaradt az év végi ünnepi időszak alatt jellemző…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett ugyanakkor az élelmiszerek többsége Csehországban is
Két százalékra csökkent februárban az éves infláció Csehországban a januári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >