Februárban 8,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Februárban éves szintén 8,5 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában. A januári forgalomemelkedés 4,8 százalék volt.
A februári forgalomemelkedést befolyásolta, hogy a szökőév miatt több munkanap volt, mint máskor.
Elsősorban az internetes áruházak forgalma emelkedett gyorsan, de a korábbinál jobban fogytak az iparcikkek, az üzemanyagok és az élelmiszerek is. 2015 januárjától a kiskereskedelmi forgalomba a gépkocsieladást, valamint a szervizek forgalmát nem számítják be.
„Legutóbb 2008 júniusában volt ilyen mértékű a kiskereskedelmi forgalom növekedése” – jegyezte meg Pavel Sobísek, az UniCredit Bank fő gazdasági elemzője. „A háztartások bevételei folyamatosan nőnek míg az árak emelkedése mérsékelt” – mondta.
A tavaly februárral összevetve az idén februárban az iparcikkekből 9,6 százalékkal, az üzemanyagokból 8 százalékkal, az élelmiszerekből pedig 7,3 százalékkal fogyott el több.
Az internetes bevásárlás terjedése továbbra is töretlenül ível felfelé, és februárban éves szinten 19,7 százalékkal bővült. A lábbelik és a ruházat eladása 12,7 százalékkal nőtt.
A számítógépes és kommunikációs eszközök vásárlása februárban ismét gyengébb volt, éves szinten 0,8 százalékos a visszaesés.
Ami az autóipart illeti az új kocsik eladása és a szervizek forgalma éves szinten februárban 14,6 százalékkal emelkedett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >