Februárban 8,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Februárban éves szintén 8,5 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában. A januári forgalomemelkedés 4,8 százalék volt.
A februári forgalomemelkedést befolyásolta, hogy a szökőév miatt több munkanap volt, mint máskor.
Elsősorban az internetes áruházak forgalma emelkedett gyorsan, de a korábbinál jobban fogytak az iparcikkek, az üzemanyagok és az élelmiszerek is. 2015 januárjától a kiskereskedelmi forgalomba a gépkocsieladást, valamint a szervizek forgalmát nem számítják be.
„Legutóbb 2008 júniusában volt ilyen mértékű a kiskereskedelmi forgalom növekedése” – jegyezte meg Pavel Sobísek, az UniCredit Bank fő gazdasági elemzője. „A háztartások bevételei folyamatosan nőnek míg az árak emelkedése mérsékelt” – mondta.
A tavaly februárral összevetve az idén februárban az iparcikkekből 9,6 százalékkal, az üzemanyagokból 8 százalékkal, az élelmiszerekből pedig 7,3 százalékkal fogyott el több.
Az internetes bevásárlás terjedése továbbra is töretlenül ível felfelé, és februárban éves szinten 19,7 százalékkal bővült. A lábbelik és a ruházat eladása 12,7 százalékkal nőtt.
A számítógépes és kommunikációs eszközök vásárlása februárban ismét gyengébb volt, éves szinten 0,8 százalékos a visszaesés.
Ami az autóipart illeti az új kocsik eladása és a szervizek forgalma éves szinten februárban 14,6 százalékkal emelkedett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >