Februárban 8,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Februárban éves szintén 8,5 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában. A januári forgalomemelkedés 4,8 százalék volt.
A februári forgalomemelkedést befolyásolta, hogy a szökőév miatt több munkanap volt, mint máskor.
Elsősorban az internetes áruházak forgalma emelkedett gyorsan, de a korábbinál jobban fogytak az iparcikkek, az üzemanyagok és az élelmiszerek is. 2015 januárjától a kiskereskedelmi forgalomba a gépkocsieladást, valamint a szervizek forgalmát nem számítják be.
„Legutóbb 2008 júniusában volt ilyen mértékű a kiskereskedelmi forgalom növekedése” – jegyezte meg Pavel Sobísek, az UniCredit Bank fő gazdasági elemzője. „A háztartások bevételei folyamatosan nőnek míg az árak emelkedése mérsékelt” – mondta.
A tavaly februárral összevetve az idén februárban az iparcikkekből 9,6 százalékkal, az üzemanyagokból 8 százalékkal, az élelmiszerekből pedig 7,3 százalékkal fogyott el több.
Az internetes bevásárlás terjedése továbbra is töretlenül ível felfelé, és februárban éves szinten 19,7 százalékkal bővült. A lábbelik és a ruházat eladása 12,7 százalékkal nőtt.
A számítógépes és kommunikációs eszközök vásárlása februárban ismét gyengébb volt, éves szinten 0,8 százalékos a visszaesés.
Ami az autóipart illeti az új kocsik eladása és a szervizek forgalma éves szinten februárban 14,6 százalékkal emelkedett. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >