Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában – közölte szerdán az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Ez 0,2 százalékpontos csökkenést jelent a januári 7,4 százalékos adathoz képest, de még mindig magasabb a decemberi 6,7 százaléknál. A Román Nemzeti Bank (BNR) már 2023 végén jelezte, hogy a bukaresti kormány által január 1-i hatállyal életbe léptetett adóemelések miatt az év elején az infláció gyorsulására lehet számítani.
Februárban az élelmiszerek átlagára 4,48 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a nem élelmiszer jellegű termékek pedig 7,82 százalékkal drágultak.
2022 márciusa és 2023 februárja között az átlagos infláció 9,1 százalék volt – közölte az INS.
Éves szinten a postai szolgáltatások drágultak a legnagyobb mértékben, 26,64 százalékkal. A mosószerek 23,77 százalékkal kerültek többe, mint egy évvel korábban, a víz, a csatornázás és a köztisztasági szolgáltatások 18,74, az egészségügyi szolgáltatások 14,32, a gyümölcskonzervek 13,37, a friss hal pedig 11,53 százalékkal.
Februárban a fogyasztói árindex 0,81 százalékkal haladta meg a januári szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Románia szigorította a száj- és körömfájás elleni óvintézkedéseket
A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia…
Tovább olvasom >Romániában a turisták és a vendégéjszakák száma is csökkent februárban
Februárban a turisták és a vendégéjszakák száma is csökkent Romániában…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Lidl Portugáliában, Romániában pedig terjeszkedik
A német Lidl 115 millió eurós beruházással új logisztikai központot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >