Februárban 7,2 százalék volt az éves infláció Romániában
Februárban 7,2 százalék volt az éves inflációs ráta Romániában – közölte szerdán az Országos Statisztikai Intézet (INS).
Ez 0,2 százalékpontos csökkenést jelent a januári 7,4 százalékos adathoz képest, de még mindig magasabb a decemberi 6,7 százaléknál. A Román Nemzeti Bank (BNR) már 2023 végén jelezte, hogy a bukaresti kormány által január 1-i hatállyal életbe léptetett adóemelések miatt az év elején az infláció gyorsulására lehet számítani.
Februárban az élelmiszerek átlagára 4,48 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, a nem élelmiszer jellegű termékek pedig 7,82 százalékkal drágultak.
2022 márciusa és 2023 februárja között az átlagos infláció 9,1 százalék volt – közölte az INS.
Éves szinten a postai szolgáltatások drágultak a legnagyobb mértékben, 26,64 százalékkal. A mosószerek 23,77 százalékkal kerültek többe, mint egy évvel korábban, a víz, a csatornázás és a köztisztasági szolgáltatások 18,74, az egészségügyi szolgáltatások 14,32, a gyümölcskonzervek 13,37, a friss hal pedig 11,53 százalékkal.
Februárban a fogyasztói árindex 0,81 százalékkal haladta meg a januári szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >