Február 4-6. között rendezik a Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari szakkiállítást
Február 4-6. között rendezik Budapesten a Sirha Nemzetközi Élelmiszeripari és HoRaCe szakkiállítást, amelyen több mint 300 kiállító mutatkozik be – jelentette be Ganzer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, a 2014-ben indult, kétévente megrendezett szakkiállítás idén már negyedik alkalommal várja az érdeklődőket. A Sirha Budapest 2020-as rendezvényre Olaszországból, Németországból, Belgiumból, Romániából, Szlovákiából, Csehországból, Franciaországból, valamint Indiából is érkeznek kiállítók. Ganzer Gábor kiemelte, az idén is a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban rendezett Sirha Budapest ad otthont olyan rangos eseményeknek, mint például a Bocuse d’Or magyar döntője, a Közétkeztetési Szakács verseny, valamint a Jeunes Chefs Rotisseurs fiatal szakácsok versenyének magyarországi döntője, utóbbi érdekessége, hogy ez most először lesz majd a februári szakkiállításon. A helyszínen kiadott közlemény szerint a szakkiállítás lehetőséget ad az élelmiszeripar, pék- és cukrászipar, szálloda- és vendéglátóipar, csomagolóipar és gasztronómia területén a legfrissebb iparági trendek megismerésére. A rendezvényen a legutóbbi 2018-as eseményhez hasonlóan, idén is több mint 21 000 látogatóra számítanak. Tihanyi Klára, a Sirha Budapest kiállításigazgatója elmondta, hogy a kiállítások, versenyek megtekintése mellett az érdeklődők szakmai konferenciákon is részt vehetnek. Utóbbiak közül példaként említette a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos szövetség által szervezett Csomagolóipar az élelmiszeripar szolgálatában című rendezvényt. Hamvas Zoltán, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia és a Sirha Budapest elnöke elmondta, a Bocuse d’Or magyarországi döntőjét a szakkiállítás második napján rendezik. A magyar döntő győztese képviseli majd Magyarországot a világ legjelentősebb szakács versenyének májusi európai döntőjében Tallinnban. A Bocuse d’Or versenyek két témája közül a hús idén a fürj és a kacsamáj lesz, a másik téma a hal, amely a budapesti versenyen a pisztráng lesz. Az egyes témákhoz választott élelmiszerek Tallinnban még változhatnak – tette hozzá Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnöke. Zoltai Anna, a közétkeztetési szakácsverseny főszervezője arról számolt be, hogy az idei verseny kiírásban a nyári ételekre fókuszáltak, így előtérbe került például a lecsó és a méz is. A Közétkeztetési Szakács versenynek – amelyet 2011-ben indítottak el – az a célja, hogy a közétkeztetés szereplőinek szakmai irányt mutasson, hogy valamiféle gasztronómiai forradalom a közétkeztetésben is beinduljon – mondta a szakember.
A közétkeztetés ma Magyarországon 1,5 -2 millió embert érint, és durván 3500 helyszínt jelent, mindezek miatt a közétkeztetési szakács versenyben azt is be akarják mutatni, hogy ezen a területen is vannak nagyon magasan képzett szakácsok és szakemberek.
A versenyt a Közétkeztetők Élelmezésvezetők Országos Szövetsége, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség közösen szervezték – tette hozzá Zoltai Anna. Kovács Lázár, a Jeunes Chefs Rotisseurs verseny igazgatója elmondta, ebben a versenyben a fiatal séfek kapnak lehetőséget, 27 éves kor a részvételi korhatár. A résztvevőknek 3 óra alatt egy meglepetés kosárból kell egy három fogásos ételsort – előétel, főétel, desszert – készíteniük. A Sirha Budapesten rendezett versenyen 6 döntős méri össze tudását, a győztes pedig képviselheti Magyarországot a nemzetközi döntőn Párizsban. A keddi sajtótájékoztatót a Sirha Budapest és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia közösen szervezete. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >