Fazekas Sándor: fontos, hogy olcsóbban juthassunk az alapvető élelmiszerekhez
Fontos, hogy az alapvető élelmiszerekhez az emberek olcsóbban jussanak hozzá, és több magyar terméket tudjanak vásárolni; ezt pedig a kormány adópolitikája és az agrárpolitika kiemelten kezeli – mondta a földművelésügyi miniszter szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli hírfolyamában.
Fazekas Sándor kiemelte: ezt támasztja alá, hogy már évek óta január 1-jén újabb és újabb termékek kerülnek alacsonyabb általános forgalmi adókulcs (áfa) alá. Most a friss tej áfája 18-ról 5-re, a baromfihúsé és a tojásé 27-ről 5 százalékra mérséklődött, míg az éttermi vendéglátás áfája is 27-ről 18 százalékra csökkent – tette hozzá.
A kereskedelmi láncoknál ez azonnal érzékelhető az árakban, de a többi területen is megfigyelhető az árak mérséklődése. Várható még áfa-csökkentés más alapvető élelmiszereknél is mint például a kenyér, péksütemény, zöldségfélék, hal.
Az idei áfa-csökkentés 35-40 ezer forint megtakarítást jelent egy családnak. A szakemberek arra is számítanak, hogy növekszik a fogyasztás, és a gazdaság is fehéredik az áfa-csökkentés hatására.
A minisztérium vizsgálja néhány feldolgozott termék általános forgalmi adója csökkentésének lehetősségét is. A kormány és a tárca célja az, hogy az áfa-csökkentés hatása hosszú távon érvényesüljön, és így az árak álljanak be egy méltányos, a vásárlók által megfizethető szintre – emelte ki Fazekas Sándor.
Kapcsolódó cikkeink
Miért pont a túró rudi áfája csökkent?
A túró rudi áfájának csökkenése jövőre a 2024-es adócsomag tervezetéből…
Tovább olvasom >Az MSZP áfacsökkentést sürget az élelmiszerek és az energiaszolgáltatások esetében
Az élelmiszerek és az energiaszolgáltatások általános forgalmi adójának (áfa) öt…
Tovább olvasom >Felmerült, hogy minden alapélelmiszerre ki kell terjeszteni a kedvezményes áfakulcsot
Minden egyes alapélelmiszerre ki kell terjeszteni a kedvezményes áfakulcsot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >