Fazekas Sándor: fontos, hogy olcsóbban juthassunk az alapvető élelmiszerekhez
Fontos, hogy az alapvető élelmiszerekhez az emberek olcsóbban jussanak hozzá, és több magyar terméket tudjanak vásárolni; ezt pedig a kormány adópolitikája és az agrárpolitika kiemelten kezeli – mondta a földművelésügyi miniszter szerdán az M1 aktuális csatorna reggeli hírfolyamában.
Fazekas Sándor kiemelte: ezt támasztja alá, hogy már évek óta január 1-jén újabb és újabb termékek kerülnek alacsonyabb általános forgalmi adókulcs (áfa) alá. Most a friss tej áfája 18-ról 5-re, a baromfihúsé és a tojásé 27-ről 5 százalékra mérséklődött, míg az éttermi vendéglátás áfája is 27-ről 18 százalékra csökkent – tette hozzá.
A kereskedelmi láncoknál ez azonnal érzékelhető az árakban, de a többi területen is megfigyelhető az árak mérséklődése. Várható még áfa-csökkentés más alapvető élelmiszereknél is mint például a kenyér, péksütemény, zöldségfélék, hal.
Az idei áfa-csökkentés 35-40 ezer forint megtakarítást jelent egy családnak. A szakemberek arra is számítanak, hogy növekszik a fogyasztás, és a gazdaság is fehéredik az áfa-csökkentés hatására.
A minisztérium vizsgálja néhány feldolgozott termék általános forgalmi adója csökkentésének lehetősségét is. A kormány és a tárca célja az, hogy az áfa-csökkentés hatása hosszú távon érvényesüljön, és így az árak álljanak be egy méltányos, a vásárlók által megfizethető szintre – emelte ki Fazekas Sándor.
Kapcsolódó cikkeink
Miért pont a túró rudi áfája csökkent?
A túró rudi áfájának csökkenése jövőre a 2024-es adócsomag tervezetéből…
Tovább olvasom >Az MSZP áfacsökkentést sürget az élelmiszerek és az energiaszolgáltatások esetében
Az élelmiszerek és az energiaszolgáltatások általános forgalmi adójának (áfa) öt…
Tovább olvasom >Felmerült, hogy minden alapélelmiszerre ki kell terjeszteni a kedvezményes áfakulcsot
Minden egyes alapélelmiszerre ki kell terjeszteni a kedvezményes áfakulcsot –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >