Fazekas: közös érdek a védjegyhasználat bővítése
Az agrárkormányzat, a fogyasztók és a gyártók közös érdeke, hogy a magyar termékeket jelző védjegy használatának aránya növekedjen – fejtette ki a vidékfejlesztési miniszter egy szakmai rendezvényen kedden Budapesten.
Fazekas Sándor hozzátette: a termékrendelet 2012-es megalkotásánál kiemelt cél volt, hogy minél több magyar termék jelenjen meg a piacon, az élelmiszerek nyomon követhetők, jó minőségűek és megbízhatók legyenek.
A három kategóriát – magyar termék, hazai termék és hazai feldolgozású termék – megkülönböztető rendelet egyértelműen segíti a vásárlók tájékozódását, és iránymutató szerepet tölt be – emelte ki.
Jelentős eredménynek nevezte, hogy a vásárlók 75 százaléka kifejezetten magyar terméket keres a boltokban, míg 5-6 évvel ezelőtt ez az arány mindössze 50 százalék körül alakult.
Ismertetése szerint a vásárlók 80 százalékát érdekli a termék származása és az élelmiszerbiztonság, s a magyar lakosság 50 százaléka akkor is a magyar terméket vásárolja meg, ha az drágább mint a külföldi. Ezt a kialakult tudatos fogyasztói réteget kell tovább erősíteni – tette hozzá.
Szólt arról is, hogy az önkéntességen alapuló élelmiszer-megjelölés rendszere nem csak a vásárlókat orientálja, hanem lehetőséget ad arra is a hatóságoknak, hogy a szabályok megsértőivel szemben eljárjanak. Közlése szerint a jogosulatlan termékmegjelölést használókkal szemben a jövőben is szigorúan fellépnek.
A vidékfejlesztési miniszter a Magyar Termék Nonprofit Kft. szakmai rendezvényén kijelentette: a termékrendszer eredményesen működik, a tárca elkötelezett a folytatása mellett. Jelenleg 120 cég 2600 terméke jogosult a magyar termék védjegy használatára. Szavai szerint a megkezdett munka eredményességét az is igazolja, hogy a kereskedelmi láncok becslése szerint a megvásárolt élelmiszerek 75-80 százaléka belföldről származik.
Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója előadásában arról beszélt, hogy a 120 szerződött cég mellett 25 pályázat van elbírálás alatt. Új partnereik közül kiemelte a Metro Kereskedelmi Kft.-t, és az Auchan Magyarország Kft.-t. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >