Fazekas: ígéretesek a távol-keleti piacok
Ígéretesen alakulnak a kapcsolatok a távol-keleti piacokkal – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az M1 aktuális csatornán kedden.
A tárcavezető felhívta a figyelmet: Japán a szerdán nyíló 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége, a távol-keleti ország a magyar élelmiszerek Európán kívüli legnagyobb felvevőpiaca. Magyarország próbál előre lépni a kínai piacon is, ahol kifejezetten az élelmiszer-különlegességek, a speciális ízek iránt van érdeklődés, és mindkét országban szeretik a fűszeres konyhát – jelezte.
A térségbe sertéshúst, borokat, mézeket exportálnak a magyar termelők, és szeretnék a termékskálát bővíteni – közölte a miniszter.
Az élelmiszer-kereskedelem is egyre inkább az interneten zajlik, ebben van lehetőség a magyar élelmiszergazdaság számára – mondta Fazekas Sándor egy kínai webáruház tervezett magyarországi logisztikai bázisa kapcsán.
Kifejtette: meg kell teremteni a termék- és logisztikai hátteret, de az internetes kereskedelem lehetővé teszi, hogy akár kistermelők is eredményesen boldoguljanak, versenyképesen tudják eljuttatni a vásárlókhoz termékeiket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tállai András lett az élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkár
Tállai András kinevezésével új vezető irányítja az élelmiszergazdasági és agrárszakképzési…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >MBH: az aszály ellenére javultak a magyar élelmiszergazdaság kilátásai
Az aszályos nyár ellenére javultak a magyar élelmiszergazdaság kilátásai, jelentősebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >