FAO: ötödik hónapja nőttek a világpiaci élelmiszerárak októberben
Októberben már az ötödik egymást követő hónapban emelkedtek, január óta a legmagasabb szintre nőttek a világpiaci élelmiszerárak a szemestermények, növényi olajok, a cukor és a tejtermékek drágulása miatt a FAO adatai szerint. A húsfélék ára októberben már a második egymást követő hónapban csökkent.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által számított októberi árindex szeptemberhez képest 3,1 százalékkal (3 ponttal) 100,9 pontra nőtt, tavaly októberhez képest pedig 6 százalékkal (5,7 ponttal) emelkedett.
Az idén januárban az átfogó árindex magasabb, 102,5 pont volt.
A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag – növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor – nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.
Októberben a szemestermények árindexe nőtt a legjelentősebben, szeptemberhez viszonyítva 7,2 százalékkal (7,5 ponttal) 111,6 pontra emelkedett és ezzel már negyedik hónapja tartott a drágulás.
A növényi olajok árindexe kilenchavi csúcsra, 106,4 pontra emelkedett októberben, ami 1,8 százalék (1,8 pont) növekedés szeptemberhez viszonyítva.
Októberben már ötödik hónapja emelkedett a tejtermékek árindexe, szeptemberrel összevetve 2,2 százalékkal (2,2 ponttal) 104,4 pontra nőtt.
A cukor árindexe 7,6 százalékkal (6 ponttal) 85 pontra erősödött októberen.
A húsfélék októberi árindexe 0,5 százalékkal (0,5 ponttal) 90,7 pontra mérséklődött, január óta kilencedszer jegyeztek fel havi szintű árcsökkenést. Októberben olcsóbb volt a sertés, a szarvasmarha és a baromfihús, de többet kellet fizetni a juhhúsért, mint szeptemberben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
FAO: Új rekordokat érhet el a főbb mezőgazdasági élelmiszer-alapanyagok globális előállítása
Viszonylag optimista az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) a…
Tovább olvasom >A vidéki térségek újjáélesztése a fiatalok segítségével
A vidéki térségekben a fiatal nők és férfiak fontos szerepet…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >