FAO: tovább emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak
Februárban már a hetedik egymást követő hónapban nőtt a FAO élelmiszerár-indexe, ezúttal leginkább a búza és kukorica drágulására.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által nyomon követett öt alapvető élelmiszer árindexe közel kétéves csúcson, 175,5 pontos átlagon zárt februárban – áll az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.
A múlt hónapban a gabonaárak 2,5 százalékkal emelkedtek januárhoz képest. A búza jelentősen, a kukorica és a rizs pedig közepes mértékben drágult.
Mindeközben a növényi olajok szembementek a trenddel és esetükben az árak 4,1 százalékkal csökkentek, miután a pálmaolaj iránti kereslet mérséklődött, illetve a két nagy szójaexportőr, Brazília és Argentína szójatermése a korábban vártnál jobb lesz.
Nőtt a szarvasmarhahús ára, mivel Ausztráliában újra felfutóban van a haszonállat-tenyésztés, így a FAO húsár-indexe is emelkedett, 1,1 százalékkal februárban.
A tejtermékekért is valamelyest többet kellett fizetni februárban, főleg a vajért és tejporért.
A cukor alig fél százalékot drágult: a brazil cukornádhiányt az Európai Unió megnövelt cukorrépa termelése valamelyest ellensúlyozza.
A FAO ismertette idei első gabona előrejelzését is, amely szerint 744,5 millió tonna termés várható globálisan, ami 1,8 százalékkal marad el a tavalyi rekordszinttől. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >Agrártámogatások: akár több évre is előfinanszírozást nyújt az MBH Bank
Tovább bővítette a mezőgazdasági támogatások előfinanszírozásának lehetőségeit az MBH Bank.…
Tovább olvasom >A mezőgazdasági biztosítások kárkifizetései csökkentek 2023-ban
A mezőgazdasági díjbevételek összesen 32,8 milliárd forintot (–10 százalék), a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >