FAO: tovább emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak
Februárban már a hetedik egymást követő hónapban nőtt a FAO élelmiszerár-indexe, ezúttal leginkább a búza és kukorica drágulására.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által nyomon követett öt alapvető élelmiszer árindexe közel kétéves csúcson, 175,5 pontos átlagon zárt februárban – áll az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.
A múlt hónapban a gabonaárak 2,5 százalékkal emelkedtek januárhoz képest. A búza jelentősen, a kukorica és a rizs pedig közepes mértékben drágult.
Mindeközben a növényi olajok szembementek a trenddel és esetükben az árak 4,1 százalékkal csökkentek, miután a pálmaolaj iránti kereslet mérséklődött, illetve a két nagy szójaexportőr, Brazília és Argentína szójatermése a korábban vártnál jobb lesz.
Nőtt a szarvasmarhahús ára, mivel Ausztráliában újra felfutóban van a haszonállat-tenyésztés, így a FAO húsár-indexe is emelkedett, 1,1 százalékkal februárban.
A tejtermékekért is valamelyest többet kellett fizetni februárban, főleg a vajért és tejporért.
A cukor alig fél százalékot drágult: a brazil cukornádhiányt az Európai Unió megnövelt cukorrépa termelése valamelyest ellensúlyozza.
A FAO ismertette idei első gabona előrejelzését is, amely szerint 744,5 millió tonna termés várható globálisan, ami 1,8 százalékkal marad el a tavalyi rekordszinttől. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >