FAO: tovább emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak
Februárban már a hetedik egymást követő hónapban nőtt a FAO élelmiszerár-indexe, ezúttal leginkább a búza és kukorica drágulására.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által nyomon követett öt alapvető élelmiszer árindexe közel kétéves csúcson, 175,5 pontos átlagon zárt februárban – áll az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben.
A múlt hónapban a gabonaárak 2,5 százalékkal emelkedtek januárhoz képest. A búza jelentősen, a kukorica és a rizs pedig közepes mértékben drágult.
Mindeközben a növényi olajok szembementek a trenddel és esetükben az árak 4,1 százalékkal csökkentek, miután a pálmaolaj iránti kereslet mérséklődött, illetve a két nagy szójaexportőr, Brazília és Argentína szójatermése a korábban vártnál jobb lesz.
Nőtt a szarvasmarhahús ára, mivel Ausztráliában újra felfutóban van a haszonállat-tenyésztés, így a FAO húsár-indexe is emelkedett, 1,1 százalékkal februárban.
A tejtermékekért is valamelyest többet kellett fizetni februárban, főleg a vajért és tejporért.
A cukor alig fél százalékot drágult: a brazil cukornádhiányt az Európai Unió megnövelt cukorrépa termelése valamelyest ellensúlyozza.
A FAO ismertette idei első gabona előrejelzését is, amely szerint 744,5 millió tonna termés várható globálisan, ami 1,8 százalékkal marad el a tavalyi rekordszinttől. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >