FachPack 2015: Szárnyal a csomagolóipar
Rekordszámú, 44 022 szakmai látogató érkezett a nürnbergi FachPack vásárra, 9 és fél ezerrel több, mint 2013-ban. 1565 kiállítóval (2013: 1439 kiállító) és az új 3A sz. csarnok plusz területével az európai csomagolás-gazdaság szakvására így mindhárom vásári mutató tekintetében rekordot állított fel. „The ultimate package is no package“ – az amerikai dizájner és a nyitó előadást jegyző Karim Rashid ezen provokatív idézetével indult ez a rendkívül sikeres FachPack, és bizonyította be a következő napokon 11 csarnokban, milyen innovatív és izgalmas a csomagolóipar.
„Letaglózott minket a látogatók áradata” – mondta Heike Slotta, a rendezvények osztályának vezetője. „A FachPack iránt mutatott rendkívüli érdeklődés a piac hangulatát tükrözi.” Ezt nem csak német szakemberek látják így, egyre több nemzetközi látogató érkezik Nürnbergbe, hogy az európai csomagolás-gazdaságot egy fedél alatt tapasztalja meg: A vendégek 23 százaléka külföldről érkezett, többnyire a szomszédos Ausztriából, a Cseh Köztársaságból, Lengyelországból, Hollandiából és Olaszországból.
A FachPack mindenki számára érdekes, aki fogyasztási vagy ipari javakat állít elő, vagy csomagol. Ezért 2015-ben a tipikus FachPack-látogató olyan iparágakba való volt, mint az élelmiszerek és élvezeti cikkek, papír- és nyomdaipar, csomagolási logisztika, gyógyszerészet és orvostudomány, autóipar, gép- és készülékgyártás, valamint vegyészet. Férfi volt (75 százalék), átlagosan 1,2 napot tartózkodott a vásáron, és mivel elégedett volt (99 százalék) a FachPack kínálatával, azt tervezi, hogy a jövőben ismét felkeresi (96 százalék) a FachPack-ot.
A látogatók jó fele azzal a céllal utazott Nürnbergbe, hogy tájékozódjon az újdonságokról; emellett az a szándék vezérelte, hogy ápolja üzleti kapcsolatait (35 százalék), tapasztalatokat és információkat cseréljen szakmabeli kollégákkal (31 százalék), valamint általánosan tájékozódjon a piacon (30 százalék) – többszörös választás lehetséges. A csomagolási szakemberek 88 százaléka azt állította, hogy befolyással rendelkezik vállalata beszerzésre vonatkozó döntéseire. A vásár látogatói leginkább a csomagolóanyagok és csomagolóeszközök iránt mutattak érdeklődést (kb. a látogatók fele), ezt követik a csomagológépek (több mint egyharmad). Negyedrésznyi figyelem irányult a csomagolással szomszédos területeken használatos gépekre és készülékekre, a csomagolási logisztikára, csomagolás-nyomtatásra, feldolgozásra (nemesítésre) (többszörös választás lehetséges).
Bevált koncepció: A kiállítók elérték legfontosabb célcsoportjaikat
Nem csak a látogatók, hanem a kiállítók számára is elégedettségre okot adó rendezvény volt a FachPack 2015: 90 százalékuk összességében pozitívnak ítélte vásári részvétele sikerét, és 96 százalék nyilatkozott úgy, hogy elérte a legfontosabb célcsoportokat. Szintén 96 százalék méltatta standja látogatóinak minőségét és értékelte pozitívan azt, ami alapján a megkérdezett kiállítók 87 százaléka üzletkötésekre számít a vásárt követően.
Bernd Rögner, értékesítési igazgató szerint „A FachPack 2015 számunkra ismét fontos találkozóhelynek bizonyult az intralogisztika területéről érkezett szakmai közönséggel. A tervezőkkel és döntéshozókkal folytatott beszélgetések kivétel nélkül színvonalasak voltak, és alapul szolgálnak érdekes projektekhez. Mindenekelőtt a középvállalatok mutatnak továbbra is fokozódó érdeklődést az automatizált raktármegoldások iránt. Ezért a FachPack a jövőben is fontos eleme marad marketingkoncepciónknak.”
1565 vállalat állított ki az idei FackPack-on, mindenekelőtt az erős német csomagolóipar, amely 1069 céggel képviseltette magát Nürnbergben. Az európai jelleg erősödése azonban tovább folytatódott. 37 országból 496 nemzetközi kiállító (32 százalék, 2013: 28) érkezett idén Nürnbergbe – mindenekelőtt a szomszédos országokból, így Hollandiából, Olaszországból, Svájcból, Ausztriából és Lengyelországból.
A FachPack vonzereje csomagolás teljes folyamatláncához kapcsolódó termékek és szolgáltatások gazdag kínálatában rejlik a csomagolás (728 kiállító), a technika (558), a feldolgozás (nemesítés) (255) és a logisztika (349) területén. A túlnyomórészt közép vállalatok közül többen nem kizárólag egy szegmensben mutattak be megoldásokat, egyötödük kínálata több területet is érintett.
Húsz német start-up vállalkozásélt a lehetőséggel, hogy saját hasznára fordítsa a FachPack jóhírnevét, és bemutassa termékötleteit a fiatal, innovatív vállalatok támogatott közösségistandján – sokaknak fontos lépés ez az iparágban.
Fókuszban a „jelöléséscímkézés”
Első ízben tűzött ki a FachPack egy központi témát. A csomagolás folyamatlánc témájaként a „jelöléséscímkézés” a kezdetek óta a FachPack kísérője volt, amely 2015-ben első ízben került a középpontba.És ezen a téren is nagy érdeklődés mutatkozott. Nagy népszerűségnek örvendett többek között a Fraunhofer Anyagáramlási és Logisztikai Intézet (IML), Dortmund, „Smart labelling – kitekintés a jövőbe” című különleges bemutatója.
Címkegyártókmutatkoztak be élelmiszer-, ital- és gyógyszeripari és kereskedelmi megoldásaikkal az öntapadó címkegyártók és keskenypályás konverterekszövetségével (VskE) közösen a „Címkék és sokminden más” pavilonban a 9-es csarnokban. A közösségi stand iránt mutatkozó élénk érdeklődés minden résztvevőnek hasznára vált.
Csomagolás és sok minden más a keretprogramban
Aki a mindennapi üzleten kívül olyan témák iránt is érdeklődik, amelyek a szakmát foglalkoztatják, és többet szeretett volna megtudni ezekről, annak jó alkalma tkínált erre a részletgazdag keretprogram. Fórumok, egyedi bemutatók, témaparkok – lehetőség és kérdésfeltevés számtalan akadt.
A vendégek 90 százaléka pozitívan értékelte ezt a kínálatot.Így például 3896 tudásszomjas vendég foglalt helyet a PackBox Fórumsoraiban.
További csúcspontot jelentett a kartonpapír élményvilága, amelynek kartonpapírból készült standját a vásár alatt alakították ki, ill.a hullámpapírfórum, amelynek pódiumvendége Sascha Lobo internetszakértő volt – továbbá a „Process & Materials” piactér, a „Csomagolásazorvosi-műszaki és gyógyszerészeti területen” témapark, valamint az „airpop®“, a „Packaging Design“ rendkívüli kiállításokés a „Német csomagolásidíj“.
Az utánpótlás támogatása és a szakképzési lehetőségektémakörében a „Competence meets Future“ sokoldalú programot kínált a vásár utolsónapján a leendő csomagolásimérnökök, formatervezők és logisztikaiszakemberek számára.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >